Öltönyös munkához nem jó a robogó
Öltönyös munkához nem jó a robogó

Így elkerülhető a dugó?

Így elkerülhető a dugó?

Öltönyös munkához nem jó a robogó
Nincsenek új utak, a régieken tolongunk
Nem jött jókor
Reggelente ez van a bevezetőkön az autópályán
Ilyen csak azért nincs nálunk, mert nincs 4 sáv sehol
Ragaszkodunk az autóhoz
Drága a benzin, de nem csökken a forgalom
Demszky új világot épít. Inkább metrót és utakat kellett volna
Ki tudja, egyszer talán megint használhatjuk
Autózni drága, de gyorsabb a tömegközlekedésnél
Sokaknak nem megoldás a BKV és a vonat
A kerülőutak is beállnak
Egy opció a motoros roller
Szép, de lassan megközelíthetetlen
Az autó legyen takarékos, de a vezetésen kevesen változtatnak
Rég nincs sor áremelés előtt
Fogyaszt, amit fogyaszt, kifizetjük
Megdrágult a gázolaj, de így is több fogy belőle
Fotó megosztása:

Drága a benzin, de nem csökken a forgalom

Drága a benzin, de nem csökken a forgalom

A közlekedés modellezésének egyik legújabban alkalmazott módja a Floating Car Data (FCD) elnevezésű rendszer, amelyet a forgalom sebességének meghatározására használnak – írja a Népszabadság.  Az FCD-ben a hagyományos adatgyűjtők forgalomszámláló kamerák, hurokdetektorok) helyett maguk a gépjárművek biztosítják a friss közlekedési információkat. Az autókban elhelyezett GPS-ek időközönként egy központi vevőhöz továbbítják jeleiket. A beküldött jelek tartalmazzák a járművek pozícióját, haladási irányát és sebességét. Ha kellő számú és a közutakon megfelelően eloszlott jármű küld egyidejűleg információt a saját helyzetéről, akkor a közlekedési helyzet modellezhető.

Az autósok az információszolgáltatók honlapjain frissülő térképekről tájékozódhatnak, de akad olyan rendszer is, ahol SMS-ben, vagy WAP-on keresztül nyerhető friss információ a közlekedési helyzetről. A távolabbi célok között szerepel, hogy a navigációs rendszeren keresztül jusson vissza a vezetőhöz az útinformáció.

Európa nagyvárosaihoz hasonlóan az FCD-t Budapesten is alkalmazni szeretnék. Rosta Marian, a Fővinform vezetője elmondta, hogy ugyan a rendszer kialakításáról már születtek tervek, de egyelőre nem döntöttek, hogy ki milyen partnerekkel és mikortól üzemeltesse a rendszert. Az adatszolgáltató lehet a BKV 2500 járműve, egy nagyobb biztonsági cég autóparkja vagy akár egy taxivállalat is.

Forrás: Népszabadság