Így elkerülhető a dugó?
Öltönyös munkához nem jó a robogó
Öltönyös munkához nem jó a robogó
Fotó megosztása:
Nincsenek új utak, a régieken tolongunk
Nincsenek új utak, a régieken tolongunk
Fotó megosztása:
Nem jött jókor
Nem jött jókor
Fotó megosztása:
Reggelente ez van a bevezetőkön az autópályán
Reggelente ez van a bevezetőkön az autópályán
Fotó megosztása:
Ilyen csak azért nincs nálunk, mert nincs 4 sáv sehol
Ilyen csak azért nincs nálunk, mert nincs 4 sáv sehol
Fotó megosztása:
Ragaszkodunk az autóhoz
Ragaszkodunk az autóhoz
Fotó megosztása:
Drága a benzin, de nem csökken a forgalom
Drága a benzin, de nem csökken a forgalom
Fotó megosztása:
Demszky új világot épít. Inkább metrót és utakat kellett volna
Demszky új világot épít. Inkább metrót és utakat kellett volna
Fotó megosztása:
Ki tudja, egyszer talán megint használhatjuk
Ki tudja, egyszer talán megint használhatjuk
Fotó megosztása:
Autózni drága, de gyorsabb a tömegközlekedésnél
Autózni drága, de gyorsabb a tömegközlekedésnél
Fotó megosztása:
Sokaknak nem megoldás a BKV és a vonat
Sokaknak nem megoldás a BKV és a vonat
Fotó megosztása:
A kerülőutak is beállnak
A kerülőutak is beállnak
Fotó megosztása:
Egy opció a motoros roller
Egy opció a motoros roller
Fotó megosztása:
Szép, de lassan megközelíthetetlen
Szép, de lassan megközelíthetetlen
Fotó megosztása:
Az autó legyen takarékos, de a vezetésen kevesen változtatnak
Az autó legyen takarékos, de a vezetésen kevesen változtatnak
Fotó megosztása:
Rég nincs sor áremelés előtt
Rég nincs sor áremelés előtt
Fotó megosztása:
Fogyaszt, amit fogyaszt, kifizetjük
Fogyaszt, amit fogyaszt, kifizetjük
Fotó megosztása:
Megdrágult a gázolaj, de így is több fogy belőle
Megdrágult a gázolaj, de így is több fogy belőle
Fotó megosztása:

Drága a benzin, de nem csökken a forgalom
A közlekedés modellezésének egyik legújabban alkalmazott módja a Floating Car Data (FCD) elnevezésű rendszer, amelyet a forgalom sebességének meghatározására használnak – írja a Népszabadság. Az FCD-ben a hagyományos adatgyűjtők forgalomszámláló kamerák, hurokdetektorok) helyett maguk a gépjárművek biztosítják a friss közlekedési információkat. Az autókban elhelyezett GPS-ek időközönként egy központi vevőhöz továbbítják jeleiket. A beküldött jelek tartalmazzák a járművek pozícióját, haladási irányát és sebességét. Ha kellő számú és a közutakon megfelelően eloszlott jármű küld egyidejűleg információt a saját helyzetéről, akkor a közlekedési helyzet modellezhető.
Az autósok az információszolgáltatók honlapjain frissülő térképekről tájékozódhatnak, de akad olyan rendszer is, ahol SMS-ben, vagy WAP-on keresztül nyerhető friss információ a közlekedési helyzetről. A távolabbi célok között szerepel, hogy a navigációs rendszeren keresztül jusson vissza a vezetőhöz az útinformáció.
Európa nagyvárosaihoz hasonlóan az FCD-t Budapesten is alkalmazni szeretnék. Rosta Marian, a Fővinform vezetője elmondta, hogy ugyan a rendszer kialakításáról már születtek tervek, de egyelőre nem döntöttek, hogy ki milyen partnerekkel és mikortól üzemeltesse a rendszert. Az adatszolgáltató lehet a BKV 2500 járműve, egy nagyobb biztonsági cég autóparkja vagy akár egy taxivállalat is.
Forrás: Népszabadság
Kommentek