2007-ben mutatta be az olasz kocsikra specializálódott Novitec Rosso az első, még “csak” 656 lóerős Ferrari F430 Bi-Compressor Evoluzione-t, de nem telt el egy év sem, s az úgynevezett versenyváltozat már 707 lóerőnél járt.

Most még tovább mentek, már 717 lóerőnél tart a lóerőszámláló, azaz 207-tel fejelték meg a gyári V8-as tudását. A beépített két feltöltő hatására a nyomaték is hasonlóan drasztikusan emelkedett, a gyári 470 Nm helyett a német tuner gépében 722 Nm feszíti a főtengelyt. 

3,5 másoddperc alatt 100-ig gyorsul
3,5 másoddperc alatt 100-ig gyorsul

Kis Ferrari 700 lóerő felett

Kis Ferrari 700 lóerő felett

3,5 másoddperc alatt 100-ig gyorsul
Két kompresszor és intercooler került ide
Majd 350-el hasíthat
Az első és hátsó spoilereket is átalakították
Belül i smegújult
A fekvőrendőrök legyőzéséhez megmaradt az emelő
2 centivel alacsonyabbra ültehető
20 colos felnikkel
Nem vicc a diffúzor
Versenypályára született
Fotó megosztása:
Majd 350-el hasíthat

Majd 350-el hasíthat

Majd 350-el hasíthat


Ezúttal nem is az alap Ferrari F40-est vették kezelésbe, hanem annak könnyített, elsősorban versenyzéshez kitalált Scuderia kivitelét. Ám ennek ellenére úgy tűnik, van egy határa az F430 gyorsaságának, hiszen a nagyobb teljesítmény és kisebb tömeg ellenére sem tud többet az előző, gyengébb kivitelnél. Nulláról 100-ra ezúttal is 3,5 másodpercig tart a sprint, míg a sportkocsi végsebessége ugyanúgy 348 km/óra.

Az átalakításért 47 ezer eurót (11,1 millió forint) kér a Novitec, de ezért csak a motorhoz nyúlnak, az egyedi 20 colos felnikért, az új futóműért külön kell fizetni.