Nemcsak az Alfa Romeo irigyelte meg a BMW sikereit a MINI-vel, de az Audi is. A négykarikás márka úgy döntött, hogy kis prémiummodellt gyárt, amely A1 néven születhet meg.

A tavaly kiállított Audi metroproject quattro-tanulmány már ezt az autót hirdeti. Ám ahogy a MINI-ből is van, úgy az A1-ből is terveznek kabrió kivitelt, ezt 2009-ben a Frankfurti Autószalonon mutatják be, majd a rákövetkező évben kezdik árulni. A “sima” A1 jövőre kerül a kereskedésekbe.

2010-től kis nyitott Audi
2010-től kis nyitott Audi

Minikabrió az Auditól

Minikabrió az Auditól

2010-től kis nyitott Audi
A súly miatt biztos nem fémtetős lesz
Az A1 tanulmány
A MINI négyüléses, de kinn van a tető
Fotó megosztása:
A súly miatt biztos nem fémtetős lesz

A súly miatt biztos nem fémtetős lesz

A súly miatt biztos nem fémtetős lesz


Úgy hírlik, az A1 Cabriolet csupán kétüléses lesz, miután az Audinál szeretnék, hogy a lehajtott tető teljesen a kasztniban süllyedjen, ezt csak a hátsó ülések feláldozásával lehet elérni, így a csomagtartó is nagyobb lehet. A tető, a többi nyitott Audiéhoz hasonlóan, vászonból készül.

Sokféle motorral szerelhetik az A1-et. A zárt változatba bekerül a VW új 1,2-es turbómotorja (85-105 LE) is, viszont a kabriónál várhatóan az 1,4-es turbó (122 LE) lesz a belépőmodell. Ezen túl a kettős feltöltésű (turbó és kompresszor) 1,4-es blokk kétféle változata (140 és 170 LE) is szerepel a kínálatban, ahogy az 1,8-as turbó is. A dízel kínálatot az új 1,6-os TDI 75, 90 és 105 lóerős változatai alkotják majd. Később lesz 2,0 literes is.

A MINI négyüléses, de kinn van a tető

A MINI négyüléses, de kinn van a tető

A MINI négyüléses, de kinn van a tető


Alapvetően elsőkerék-hajtásúnak készül az A1, de a padlólemez lehetővé teszi a 4×4-es hajtás alkalmazását is. Ez azonban nem az Audinál megszokott állandó összkerékhajtás lesz, hanem a VW-től átvett és a TT-ben és A3-ban már alkalmazott haldex-kuplungos megoldás, melynél csak akkor hajtanak a hátsó kerekek, ha az elsők kipörögnek.