Az Alfa Romeo a 147-est két modellel váltja fel, a leendő 149-es a régi modell nagyobb, magasabbra pozicionált ötajtós leszármazottja lesz, míg a most leleplezett furcsa nevű MiTo elsősorban a fiataloknak szánt belépőszintű városi autó, nem kevés sportos beütéssel.

A lendületes külső sokak elismerésére számíthat, a sportos, olaszos vonalak lendületes érzést keltenek. Külön figyelmet érdemel az első és a hátsó lámpa – elöl a krómkeretes cseppalakú fényszóró – alapváltozatban halogén, de bi-xenonnal is rendelhető – a lendületet hangsúlyozza, a hátsó, természetesen LED-es kerek lámpák pedig egyértelműen a sportkocsikra utalnak.

Dögös kisautóval újít az Alfa 1
Dögös kisautóval újít az Alfa 2

Dögös kisautóval újít az Alfa

Dögös kisautóval újít az Alfa

Dögös kisautóval újít az Alfa 16
Dögös csapotthátú
Művészi darab
Sportos belső
Egy gyenge motort is kap
Dögös kisautóval újít az Alfa 21
Olaszos, alfás
Dögös kisautóval újít az Alfa 23
Reszkethet a MINI, itt a Mi.To
Dögös kisautóval újít az Alfa 25
Rugalmasságban a 8C-hez mérhető
230 lóerős motor a GTA-ban
Dögös kisautóval újít az Alfa 28
Fotó megosztása:
Sportos belső

Sportos belső

Sportos belső


A MiTo 10 színben érkezik, ebből öt metálfényes. A piros mellett lesz fehér, szürke, fekete, és kék változat is. A beltér igényességet sugároz, a domináns fekete szín eleganciáját jól egészítik ki az itt-ott felbukkanó szálcsiszolt hatású, de mégis fényes fém- és a szénszálas betétek.   

A háromajtós kis csapotthátú kezdetben háromféle motorral lesz kapható, két benzines és egy dízel a választék. Mindkét benzines 1,4 literes, négyhengeres darab, de míg a belépőszintű verzió erőforrása 78 lóerős, addig a sportosabb változatba már 155 lovat préseltek bele. Az 1,6-os dízel teljesítményében a két benzines közé esik, 120 lóerős. Mindhárom motorhoz hatsebességes kézi váltó jár.      

Az alapmotorral szerelt MiTo nem nagyon büszkélkedhet majd a gyorsulással, 100 km/óráig 12,3 másodperc alatt jut el, és a végsebessége is csak 165 km/óra lesz. A dízeles változat a 0-100-at 9,9 másodperc alatt teszi meg, és 198 km/óráig lehet kihúzni, a legerősebb persze a másik benzines lesz, ezzel már 215 km/óráig lehet jutni, és 100-ra is csak 8 másodperc alatt ér fel.

A MiTó-ban az Alfa beveti az ún. D.N.A.-rendszert is, ami tulajdonképpen három beállítási csomagot jelöl. A “dynamic” fokozat igazi sportos vezetést tesz majd lehetővé, a “normal” beállításokat a hétköznapi vezetéshez érdemes bekapcsolni, míg az “all weather” módban a biztonság kap hangsúlyt, vizes, havas, alacsony tapadású körülményeknél erre válthat a vezető.   

Egy gyenge motort is kap

Egy gyenge motort is kap

Egy gyenge motort is kap


A sportos felfüggesztések hothatch-es vezetési élményt ígérnek, és vezetői segédeszközökben sem lesz hiány: az ABS, az ESP, és az EBD alapfelszerelés, de kérhető kipörgésgátló, és a kanyarszöghöz alkalmazkodó nyomatékszabályozó is. A légzsákok mellett a MiTó-ban a megelőzés is szerepet kap, a beépített leheletanalizáló megakadályozza majd az ittas vezetést.

A gyártó állítólag évi 150 ezer darabot szeretne eladni az autóból, a fontosabb európai piacokon pedig már júliusban forgalomba is kerül a MiTo.