Egy villamos megoldhatná a pesti a dugót
Dugót okozhatnak a Combinók
Dugót okozhatnak a Combinók
Fotó megosztása:
Szinte mindenki az aluljárót használta, nem fent szaladt át
Szinte mindenki az aluljárót használta, nem fent szaladt át
Fotó megosztása:
Állítólag itt csak így ment az akadálymentesítés
Állítólag itt csak így ment az akadálymentesítés
Fotó megosztása:
Több ezer autós ácsoroghat majd itt
Több ezer autós ácsoroghat majd itt
Fotó megosztása:
Lámpa nélkül itt nem jut át gyalogos
Lámpa nélkül itt nem jut át gyalogos
Fotó megosztása:
Január közepéig még sárgán villog
Január közepéig még sárgán villog
Fotó megosztása:
A lépcső oldalában elférne a lift a kerekes székes embereknek
A lépcső oldalában elférne a lift a kerekes székes embereknek
Fotó megosztása:
Nem tudni, hány ember javát szolgálja a lámpás zebra
Nem tudni, hány ember javát szolgálja a lámpás zebra
Fotó megosztása:
Talán csak akkor kapunk pirosat, ha tényleg van ott gyalogos
Talán csak akkor kapunk pirosat, ha tényleg van ott gyalogos
Fotó megosztása:
A Combinón kívül most már a megálló is akadálymentes
A Combinón kívül most már a megálló is akadálymentes
Fotó megosztása:
Régen sajnos fel sem merült az akadálymentesítés
Régen sajnos fel sem merült az akadálymentesítés
Fotó megosztása:
Maradtak még akadálymentesítendő megállók
Maradtak még akadálymentesítendő megállók
Fotó megosztása:

Egymilliárd forintért ingyenes kerékpárkölcsönző rendszert építenének ki Budapesten, már folynak is tárgyalások erről – mondta az MTI-nek Bodor Ádám, a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Miniszter kerékpáros ügyekért felelős megbízottja.
Egyre több világváros központjában lehet rövid időre, néhány órára kedvezményesen kerékpárhoz jutni. Rómában például a múlt hét péntekén vezették be a szolgáltatást, de Bécsben, Barcelonában, Stockholmban vagy éppen Koppenhágában már évek óta lehet pedálozva csökkenteni a szmogot és a zsúfoltságot a szinte mindenütt felvehető és leadható bérbiciklikkel.
“Egy Combino villamos egymilliárd forintba kerül. A becslések alapján nagyjából ekkora összegből Budapesten is ki lehet építeni a rendszert. Ha meglesz az egyetértés a főváros és a kerületek között, és lesz politikai akarat, akkor a döntéstől számított egy éven belül uniós támogatásból megvalósítható a beruházás” – mondta Bodor Ádám.
A nemzetközi tapasztalatok azt mutatják, hogy a reklámokból finanszírozott automata kölcsönzőket a helyiek használják, a jellemzően munkaidőben igénybe vehető szolgáltatás remekül kiegészíti a közösségi közlekedés különböző formáit, azaz a BKV-nak is jót tehetne egy ilyen rendszer.
“A tipikus használó metróval, buszon, villamoson vagy vonattal érkezik a dugóktól sújtott belvárosba, aztán nyeregbe pattan, és időben érkezik. Az első fél óra általában ingyenes, utána pedig exponenciálisan növekszik a bérleti díj. Ez arra ösztönzi az embereket, hogy ne városnézésre használják a kerékpárt, hanem közlekedésre, és csak addig, ameddig feltétlenül szükséges” – mondta László János.
Forrás: MTI
Kommentek