Dugót okozhatnak a Combinók
Dugót okozhatnak a Combinók

Egy villamos megoldhatná a pesti a dugót

Egy villamos megoldhatná a pesti a dugót

Dugót okozhatnak a Combinók
Szinte mindenki az aluljárót használta, nem fent szaladt át
Állítólag itt csak így ment az akadálymentesítés
Több ezer autós ácsoroghat majd itt
Lámpa nélkül itt nem jut át gyalogos
Január közepéig még sárgán villog
A lépcső oldalában elférne a lift a kerekes székes embereknek
Nem tudni, hány ember javát szolgálja a lámpás zebra
Egy villamos megoldhatná a pesti a dugót 38
Talán csak akkor kapunk pirosat, ha tényleg van ott gyalogos
A Combinón kívül most már a megálló is akadálymentes
Régen sajnos fel sem merült az akadálymentesítés
Maradtak még akadálymentesítendő megállók
Egy villamos megoldhatná a pesti a dugót 43
Egy villamos megoldhatná a pesti a dugót 44
Egy villamos megoldhatná a pesti a dugót 45
Egy villamos megoldhatná a pesti a dugót 46
Egy villamos megoldhatná a pesti a dugót 47
Egy villamos megoldhatná a pesti a dugót 48
Egy villamos megoldhatná a pesti a dugót 49
Egy villamos megoldhatná a pesti a dugót 50
Egy villamos megoldhatná a pesti a dugót 51
Egy villamos megoldhatná a pesti a dugót 52
Egy villamos megoldhatná a pesti a dugót 53
Egy villamos megoldhatná a pesti a dugót 54
Egy villamos megoldhatná a pesti a dugót 55
Egy villamos megoldhatná a pesti a dugót 56
Fotó megosztása:
Egy villamos megoldhatná a pesti a dugót 57 Egymilliárd forintért ingyenes kerékpárkölcsönző rendszert építenének ki Budapesten, már folynak is tárgyalások erről – mondta az MTI-nek Bodor Ádám, a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Miniszter kerékpáros ügyekért felelős megbízottja.

Egyre több világváros központjában lehet rövid időre, néhány órára kedvezményesen kerékpárhoz jutni. Rómában például a múlt hét péntekén vezették be a szolgáltatást, de Bécsben, Barcelonában, Stockholmban vagy éppen Koppenhágában már évek óta lehet pedálozva csökkenteni a szmogot és a zsúfoltságot a szinte mindenütt felvehető és leadható bérbiciklikkel.

“Egy Combino villamos egymilliárd forintba kerül. A becslések alapján nagyjából ekkora összegből Budapesten is ki lehet építeni a rendszert. Ha meglesz az egyetértés a főváros és a kerületek között, és lesz politikai akarat, akkor a döntéstől számított egy éven belül uniós támogatásból megvalósítható a beruházás” – mondta Bodor Ádám.

A nemzetközi tapasztalatok azt mutatják, hogy a reklámokból finanszírozott automata kölcsönzőket a helyiek használják, a jellemzően munkaidőben igénybe vehető szolgáltatás remekül kiegészíti a közösségi közlekedés különböző formáit, azaz a BKV-nak is jót tehetne egy ilyen rendszer.  

“A tipikus használó metróval, buszon, villamoson vagy vonattal érkezik a dugóktól sújtott belvárosba, aztán nyeregbe pattan, és időben érkezik. Az első fél óra általában ingyenes, utána pedig exponenciálisan növekszik a bérleti díj. Ez arra ösztönzi az embereket, hogy ne városnézésre használják a kerékpárt, hanem közlekedésre, és csak addig, ameddig feltétlenül szükséges” – mondta László János.

Forrás: MTI