Tavaly boldog volt a második hellyel a Peugeot csapata és fogadkozott: 2008-ban versenyre kel az Audival. A franciák állták a szavukat, a 908 HDi pariban volt, de vasárnap 15:00-kor 381 kör után így is egy Audi hajtott át elsőként a 76. Le Mans-i 24 órás verseny célvonalán.

Pedig pénteken még mindenki boldog volt a francia alakulatnál, az ő autóik voltak a leggyorsabbak az időmérőn. Az Audinál viszont azt mondták, ők csak különböző beállításokat próbálgatnak, az időmérő semmit nem jelent. Így is lett.

Itt nem látszik, de 258 ezren voltak
Itt nem látszik, de 258 ezren voltak

Audi-győzelem Le Mans-ban

Audi-győzelem Le Mans-ban

Itt nem látszik, de 258 ezren voltak
Dízelek csatáztak
Nyolcadik Audi győzelem
A Peugeot rajtolt az élről
Csodás Gulf fényezéssel
Nagyon gyorsak a Peugeot-k
Audi-győzelem Le Mans-ban 36
Wurzék Peugeot-jában este akkumulátort kellett cserélni,
Audi-győzelem Le Mans-ban 38
Audi-győzelem Le Mans-ban 39
Audi-győzelem Le Mans-ban 40
A Porsche is tarolt, az LMP2 eslő két helyét szerezték meg
Audi-győzelem Le Mans-ban 42
Audi-győzelem Le Mans-ban 43
A GT2-ben Ferrari siker volt
Audi-győzelem Le Mans-ban 45
Audi-győzelem Le Mans-ban 46
Audi-győzelem Le Mans-ban 47
Hajnalig tartott a Peugeot elsősége
Audi-győzelem Le Mans-ban 49
Audi-győzelem Le Mans-ban 50
Az éjszaka a legnehezebb része a versenynek
Audi-győzelem Le Mans-ban 52
Eső nehezítette a versenyt
Audi-győzelem Le Mans-ban 54
A gyári Corvettek nem bírtak az Astonnal
Immár harmadszor dízel győzelem Le mans-ban
Fotó megosztása:
Dízelek csatáztak

Dízelek csatáztak

Dízelek csatáztak


Végig úgy tűnt a Forma-1-es pilótákkal támadó Peugeot idén képes lesz legyőzni az Audit, annak ellenére, hogy 14 óra versenyzés után reggel öt elött a Rinaldo Capello/Tom Kristensen/Allan McNish vezette kettes rajtszámú R10-es az esőtől nedves pályán átvette a vezetést a franciáktól. Később azonban a felszáradó pályán a korábban vezető Nicolas Minassian/Marc Gené/Jacques Villeneuve hármas autója körönként 3-8 másodpercet faragva közeledett ellenfeléhez, ritka izgalmas befutót jósolva.

Csakhogy az utolsó órákban újra eleredő esőben taktikai hibát vétett a Peugeot, míg az Audi a biztonságra törekedve esőgumira cserélte autói abroncsait, addig ellenfeleik – hibásan – úgy vélték, ez nem lesz több futó zápornál és továbbra is száraz pályára való gumikon tartották a 908-asokat. Ezzel el is úszott a győzelem, amit azzal tetézett a Peugeot, hogy később, amikor felszáradt a pálya, feltették az esőgumikat. Ki tudja miért?

Csodás Gulf fényezéssel

Csodás Gulf fényezéssel

Csodás Gulf fényezéssel


Ezzel pedig az Audi megszerezte nyolcadik abszolút győzelmét, és ugyanennyinél tart pilótájuk Tom Kristensen is, aki érdekes módon nemcsak a csapatának, de a Peugeot-nak is megköszönte az első helyet. Nem kigúnyolni akarta őket, hanem úgy vélte győzelmét még értékesebbé teszi, hogy ilyen jó csapatot győztek le. Az Audi immár harmadik éve dízel versenyautóval nyer.

Az LMP2-es kategóriában egy Porsche RS Spyder nyert.A GT1-ben mára 60-as évek győzelmeit idéző csodás Gulf fényezésért odaítéltük volna az Aston Martin gyár DBR9-esének a győzelmet, de a David Brabham, Antonio Garcia és Darren Turner trió a mi támogatásunk nélkül is a leggyorsabb volt. A GT2-ben a Risi Competizione Bruni/Salo/Melo által vezetett Ferrari F430-asa hozta el a trófeát.

A Porsche is tarolt, az LMP2 eslő két helyét szerezték meg

A Porsche is tarolt, az LMP2 eslő két helyét szerezték meg

A Porsche is tarolt, az LMP2 eslő két helyét szerezték meg


Bár 285 500 néző előtt zajló versenyen, a hazai pályán induló Peugeot-nak nem sikerült nyernie, de rengeteget fejlődtek. Tavaly tíz körrel maradtak le, idén azonos körben végeztek, sőt a 908-as gyorsabb volt az R10-esnél, de a változékony körülmények között, az Audi ügyesebben taktikázott. 2009-ben újra próbálkozhatnak és az is csak a harmadik versenyük lesz. Öröm az ürömben, hogy a dobogóra két peugeot-os alakulat állhatott fel.

A 76. Le Mans-i 24 órás verseny végeredménye:

1. LMP1 M Audi Sport North America Capello R./Kristensen T./McNish A. Audi R10 TDI 381 kör
2. LMP1 M Team Peugeot Total Gene M./Minassian N./Villeneuve J. Peugeot 908 Hdi-FAP + 4:31.094
3. LMP1 M Peugeot Sport Total Montagny F./Klien C./Zonta R. Peugeot 908 Hdi-FAP + 2 kör
4. LMP1 M Audi Sport Team Joest Luhr L./Premat A./Rockenfeller M. Audi R10 TDI + 7 kör
5. LMP1 M Team Peugeot Total Lamy P./Sarazzin S./Wurz A. Peugeot 908 Hdi-FAP +13 kör
6. LMP1 M Audi Sport North America Biela F./Pirro E./Werner M. Audi R10 TDI +14 kör
7. LMP1 M Pescarolo Sport Primat H./Tinseau C./Treluyer B. Pescarolo Judd +19 kör
8. LMP1 M Team Oreca Matmut Ayari S./Duval L./Groppi L. Courage-Oreca Judd +24 kör
9. LMP1 M Charouz Racing System Mucke S./Enge T./Charouz J. Lola Aston Martin +27 kör
10. LMP2 M Merksteijn Motorsport Van Merksteijn P./Versatppen J./Bleekemolen Porsche RS Spyder 354 kör

13. LMGT1 M Aston Martin Racing Brabham D./Garcia A./Turner D. Aston Martin DBR9 344 kör

19. LMGT2 M Risi Competizione MELO J./SALO M./BRUNI G. Ferrari F430 GT 326 kör