Németországban koalíciós megállapodás született arról csütörtökön, hogy 2010-től a forgalomba kerülő új autók adóját a jármű által kibocsátott szén-dioxid mennyisége szerint állapítják meg. Jelenleg a hengerűrtartalom szerint rakódik teher a németországi kocsikra.

Az adót éves szinten határozzák majd meg és természetesen a kevésbé légszennyező autók után kevesebbe kell fizetnie a jármű forgalomban tartójának. A számítási módot még nem pontosították. Egyelőre a régebbi autókra életbe tartanák 2010-től is a mostani adózási rendet.

Az is eldőlt, hogy a szövetségi állam lesz a CO2-adó kedvezményezettje, és nem a tartományi kormányzatok, de a központi kormányzat a helyieknek közel 9 milliárd eurónyit utal át évente.

Miután Németország Európa legnagyobb autópiacával bír, a változtatás a többi államra is hatással lehet. Nálunk a súlyadót a közelmúltban teljesítményadó váltotta le, míg az átírásánál a jármű hengerűrtartalma alapján kell díjat fizetni. Figyelembe véve az autóipari tendenciákat könnyedén elképzelhető nálunk is hasonló váltás.

Forrás: MTI