Ahogy közeleg a forgalmazása, a Cadillac úgy árul el egyre többet a BMW M5 ellenlábasaként emlegetett CTS-V 2009-es változatáról. A Nürburgring leggyorsabb limuzinja, amely 7 perc 59.32 másodperc alatt teljesítette a legendás pályát, a legerősebb Corvette motorját örökli.

Nem elég, hogy európai mértékkel hatalmas, 6,2 literes V8-as motor került a CTS orrába, de azt megspékelték egy kompresszorral is. Bár a ZR-1-ben 650-et is tud, itt megelégedtek az 564 lóerős teljesítménnyel, miközben a maximális forgatónyomaték eléri a 750 newtonmétert.

Ferrari-szintű limuzin 1
Ferrari-szintű limuzin 2

Ferrari-szintű limuzin

Ferrari-szintű limuzin

Ferrari-szintű limuzin 14
Ferrari-szintű limuzin 15
Ferrari-szintű limuzin 16
Ferrari-szintű limuzin 17
Ferrari-szintű limuzin 18
Ferrari-szintű limuzin 19
Ferrari-szintű limuzin 20
Ferrari-szintű limuzin 21
Ferrari-szintű limuzin 22
Ferrari-szintű limuzin 23
Ferrari-szintű limuzin 24
Fotó megosztása:
Ferrari-szintű limuzin 25


Ez a teljesítmény pedig lehetővé teszi, hogy a CTS-V legyen a jelenlegi leggyorsabb V8-as szedán. A csúcsgép 3,9 másodperc alatt gyorsul nulláról 96 km/órára (60 mérföld). A gyorsulási versenyek szabványos negyedmérföldes (402 méter) távját 12 másodperc alatt tudja le, a célban pedig már majd 190 km/órával hasít.

Persze nemcsak motorerőben kíván versenyezni a bajorok autójával a Caddy, de a többi műszaki megoldás sem éppen átlagos. A hajtásban önzáró differenciálmű szerepel, a CTS aktív futóműve pedig – a cég állítása szerint – a leggyorsabban reagál a hasonló szerkezetek közül.

A manuális mellett a kormány mögötti fülekkel is kapcsolható automata váltóval is megvásárolható lesz a CTS-V. Már az automatával szerelt változatok 280 km/órás sebessége is bőven meghaladja a német konkurensek 250-es önkorlátozását, de kézi váltóval a 300 km/órát is átlépi az amerikai járgány.