A rugalmas gondolkodást és az aktív működést hirdeti a BMW legújabb tanulmánya. A BMW Z8 alapjaira épülő GINA Light jövőmodell megdöbbentő dolgokra képes, hiszen pillanatok alatt megváltozhat a formája. A fényszórók úgy tűnnek elő, akár az embernél a szemgolyó, amikor kinyitja a szemeit, de képes megváltoztatni a karosszérián futó éleket.

Mindezt úgy érték el a Chris Bangle, a BMW főtervezője által vezetett csapat tagjai, hogy nem fémből vagy műanyagból, hanem textilből álmodtak formát az autónak. A rugalmas anyagot egy elektromos és elektro-hidraulikus elven mozgatható vázszerkezetre feszítették, akár a ruhát az emberre.

Élő autó a BMW-től 1
Élő autó a BMW-től 2

Élő autó a BMW-től

Élő autó a BMW-től

Élő autó a BMW-től 21
Élő autó a BMW-től 22
Élő autó a BMW-től 23
Élő autó a BMW-től 24
Élő autó a BMW-től 25
Élő autó a BMW-től 26
Élő autó a BMW-től 27
Élő autó a BMW-től 28
Élő autó a BMW-től 29
Élő autó a BMW-től 30
Élő autó a BMW-től 31
Élő autó a BMW-től 32
Élő autó a BMW-től 33
Élő autó a BMW-től 34
Élő autó a BMW-től 35
Élő autó a BMW-től 36
Élő autó a BMW-től 37
Élő autó a BMW-től 38
Fotó megosztása:
Élő autó a BMW-től 39


Ha a vezetőnek a motortérben lenne dolga, akkor a motorháztető középen fél méteres rés nyithat, ahol a motorolaj, vagy a hűtőfolyadék betölthető, mialatt hátul a zárófüggönnyel egy szabványos koffernek kialakított hely nyitható meg. Belül is szinte él az autó, hiszen amikor a motor nyugalomban van, az utastér is alszik. Ha a vezető beül, az addig rejtett fejtámlák kiemelkednek és a beszállást segítendő a műszerfalra “tapadó” kormány is a vezetőhöz közelebbi pozíciót veszi fel.

A jármű alapvető formáját persze mindig megőrzi, azaz végig egy kétüléses roadster marad. A lényeg pedig épp ez, hogy a GINA Light megmutassa, milyen ügyes sportkocsit képesek építeni a BMW-nél. Októberben ugyanis minden bizonnyal bemutatkozik a BMW Z4 utóda.  Kell ennél jobb hírnök neki?

A szavaknál többet megmutat a videó: