Egy ideje a Volkswagen-csoporton belül is teret kapott az úgynevezett ‘downsizing”, azaz a nagyobb hengerűrtartalmú motorok helyett kisebb, általában feltöltős erőforrások alkalmazása. A várhatóan októberben bemutatkozó hatodik generációs Golf folytatja a tendenciát.

A kisebb fogyasztás, illetve az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás miatt bevezetett downsizing ékes példái az 1,4-es TSI és TFSI motorok. Előbbi turbóval készül, 122 lóerős teljesítménye pedig könnyedén váltja ki a normál 1,6-os benzinmotort. A TFSI viszont kompresszort is rejt, így 140-170 lóerős variánsai az 1,8-2,0 literes motorok remek alternatívái.

Kis motorok az új Golfba 1
Kis motorok az új Golfba 2

Kis motorok az új Golfba

Kis motorok az új Golfba

Kis motorok az új Golfba 11
Kis motorok az új Golfba 12
Kis motorok az új Golfba 13
A hátulját is áttervezték
Tesztelik az új Golfot
Állítólag ilyen lett volna
Klasszikus forma
Prémium miőséget ígérnek
Fotó megosztása:
Kis motorok az új Golfba 19


Ezen motorok mellett azonban további kisköbcentis benzinmotorok is szerepelnek majd az ősszel érkező hatos Golfban. Erről Wolfgang Steiger, a VW motorok fejlesztéséért felelős vezetője beszélt. Az eredetileg az up!-hoz kitalált 1,2, illetve 1,0 literes benzineseket is bevetik az alsó középkategória meghatározó modelljében.

Várthatóan háromhengeres konstrukcióban készülnek majd, és a turbós változatok mellett szívó kivitelek sem elképzelhetetlenek. Ezekre a motorokra azonban 2009-ig várniuk kell a vevőknek.

Persze a Golfból sem tűnik el az élmény, így a GTI is minden korábbinál erősebb, várhatóan 260-270 lóerős teljesítménnyel szerepel majd.