Egy ideje a Volkswagen-csoporton belül is teret kapott az úgynevezett ‘downsizing”, azaz a nagyobb hengerűrtartalmú motorok helyett kisebb, általában feltöltős erőforrások alkalmazása. A várhatóan októberben bemutatkozó hatodik generációs Golf folytatja a tendenciát.
A kisebb fogyasztás, illetve az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás miatt bevezetett downsizing ékes példái az 1,4-es TSI és TFSI motorok. Előbbi turbóval készül, 122 lóerős teljesítménye pedig könnyedén váltja ki a normál 1,6-os benzinmotort. A TFSI viszont kompresszort is rejt, így 140-170 lóerős variánsai az 1,8-2,0 literes motorok remek alternatívái.


Kis motorok az új Golfba
Kis motorok az új Golfba

















Ezen motorok mellett azonban további kisköbcentis benzinmotorok is szerepelnek majd az ősszel érkező hatos Golfban. Erről Wolfgang Steiger, a VW motorok fejlesztéséért felelős vezetője beszélt. Az eredetileg az up!-hoz kitalált 1,2, illetve 1,0 literes benzineseket is bevetik az alsó középkategória meghatározó modelljében.
Várthatóan háromhengeres konstrukcióban készülnek majd, és a turbós változatok mellett szívó kivitelek sem elképzelhetetlenek. Ezekre a motorokra azonban 2009-ig várniuk kell a vevőknek.
Persze a Golfból sem tűnik el az élmény, így a GTI is minden korábbinál erősebb, várhatóan 260-270 lóerős teljesítménnyel szerepel majd.