Ahogy azt sejtettük, a szimplább Mercedes-Benz G-osztályok mellett a sportos AMG is megújult. Ebben az esetben sem vitték túlzásba a szabászatot, így csupán az új hűtőmaszk és a 19 colos felnik jelentik az újdonságot.

Ennél érdekesebb, hogy bár továbbra is az eddig ismert 5,5 literes kompresszoros V8-as kerül a terepjáró orrába, valamelyest erősebb lett. A korábbi 500 helyett a 2009-es modellekben már 7 lóerővel többnek parancsol a vezető.

Durva erő terepjáróban 1
Durva erő terepjáróban 2

Durva erő terepjáróban

Durva erő terepjáróban

Durva erő terepjáróban 7
Durva erő terepjáróban 8
Durva erő terepjáróban 9
Durva erő terepjáróban 10
Fotó megosztása:
Durva erő terepjáróban 11


Ezzel a meggyőző ménessel a nem épp pihekönnyű gép 5,5 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás sebességet álló helyből. A G55 AMG végsebessége 210 km/óra. A motor erejéből többre is futná, de az elektronika itt megállítja a vastéglát.

További műszaki újdonságot jelent a menetstabilizáló elektronika áthangolása, illetve a jármű visszagurulását gátló hegymeneti segéd megjelenése. Az utastérben új anyagokkal és színekkel találkozhatnak a vevők, akik a fedélzetielektronika-rendszerek a Mercedesnél elérhető legújabb változatait is megkapják. Így már pendrive-on vagy iPodon is hozhatja magával a zenét a tulaj, aki amúgy hatlemezes DVD-váltónak és merevlemezes navigációnak örülhet. A G-osztályhoz is elérhetővé váltak a szellőztetett ülések.