2012-től 120 gramm/kilogrammra akarja csökkenteni a járművek előírt szén-dioxid-kibocsátását az Európai Unió. A jelenleg átlagosan 161 g/km érték jelentős csökkentése nem csak az autógyártókra ró komoly feladatokat.

Az egyelőre az Európai Parlament és a tagországok jóváhagyására váró tervezet szerint az autógyártóknak 130 g/km-re kell eljutniuk, míg a további 10 grammot a gumik és az üzemanyagok fejlesztésétől várja az EU.

A Goodyear már dolgozik is egy olyan rendkívül alacsony gördülési ellenállású RunOnFlat abroncson, mely környezetbarát anyagokból készül. Ebben a projectben a Goodyear két céggel működik együtt: az olasz Novamont kutatócéggel és a német BMW autógyárral.

Zöld gumi  a Goodyeartól 1
Zöld gumi  a Goodyeartól 2

Zöld gumi a Goodyeartól

Zöld gumi a Goodyeartól

Zöld gumi  a Goodyeartól 5
Zöld gumi  a Goodyeartól 6
Fotó megosztása:
Zöld gumi  a Goodyeartól 7


A project egyik fő célja egy új “bio” töltőanyag kifejlesztése, mellyel a korom és egyéb hagyományos anyagok kiválthatók. Ez az új anyag olyan megújuló alapanyagokból készül majd, mint például a kukoricakeményítő, ezért jelentős mértékben kíméli a környezetet. Ezáltal komolyan csökken a CO2-kibocsátás, már a gyártási folyamatban is.

Emellett természetesen az alacsonyabb gördülési ellenállásnak hála, a jármű fogyasztása, s így károsanyag-kibocsátása is csökken. Sőt, miután RunOnFlat abroncsot készülnek elkészíteni, így a jármű tömege is csökkenhet, hiszen pótkerékre és emelőre sincs szükség, ami súlycsökkentést, s abból következően üzemanyag-megtakarítást eredményez. A Goodyear defektmentes abroncsával akár 80 km-t is megtehet az autó a kerék lyukas állapotában.

Persze nemcsak a Goodyear dolgozik zöld gumin, a Michelin üzemanyag-takarékos gumija már rendelhető, amivel 0,2 literrel csökken az átlagfogyasztás. A Continetalnál azonban veszélyesnek tartják az ecogumikat.