Úgy tűnik az Audinál nem tudnak titkot tartani, a tavalyi adatok után, ismét kiszivárogtak információk a gyár terveiről.
 
Ebből kiderül, hogy 2009-től újra lesz kisautó az Audi kínálatában. Az A1-ben szerepel majd a VW konszern már ismert 1,4-es turbómotorja, viszont újdonság lesz az 1,6-os TDI 90 lóerővel, ami az ős 1,9-es dízelmotort küldi nyugdíjba. A kínálat része lesz a Volkswagen up! számára fejlesztett 1,2-es turbómotor (86LE) ugyanúgy, mint a kettős feltöltésű 1,4-es benzinmotor és a 2,0 literes közösnyomócsöves dízel.

Nem kell viszont a jövő évig várni az A4-es sportváltozatának bemutatására, az S4-es idén novemberben mutatkozik be, szedán és kombi változataban is. A kocsi orrában a nemrég beharangozott V6-os kompresszoros kerül, 333 lóerővel, amihez nemcsak manuális váltó választható, de duplakuplungos automata is. Ugyanez a 3,0 TFSI váltja majd 2010-ben az S5-ösben jelenleg szereplő V8-ast is, viszont az ugyanabban az évben bemutatkozó RS5-ben marad a nyolc henger. A 4,2-es ott 450 lóerőt juttat a négykerék-hajtás felé.
 

Az A1 MINI ellenfel lesz
Az A1 MINI ellenfel lesz

Titkos újdonságok az Auditól

Titkos újdonságok az Auditól

Az A1 MINI ellenfel lesz
A Q5 után jön a Q3
Több mint 300 lóerő motor a TT-RS-ben
Már tesztelik az RS5-öt
Titkos újdonságok az Auditól 17
Az RS5 6 hengeres motort kaphat
Ilyen lehet az Audi A7
A7 terv
R4: Porschéval közös alapokon
A Cross Coupé tanulmány nyomán jön a Q3
Fotó megosztása:
Már tesztelik az RS5-öt

Már tesztelik az RS5-öt

Már tesztelik az RS5-öt


2009 azonban jóval izgalmasabb lesz az A5 sorozat számára, miután a jelenleg kupéként ismert járműből addigra elkészül az ugyanvezett Sportback változat. Ez sokkal inkább életsítlus modell lesz, sem mint kombi, hiszen arra ott van az A6 Avant.

Korábban már pletykáltak róla, most megerősödött az az információ is, hogy 2010 februárjában ellenfelet állít a Mercedes CLS-nek az Audi. Az Audi A7 azonban nemcsak  négyajtós kupéként, de állítólag négyajtós kabrióként és Sportback kivitelben is piacra kerül. Az ismert dízel és benzinmotorok mellett bemutatkozik egy 400 lovas 4,0 TFSI. 
 
Nemcsak hagyományos, de sportmodellekel is bővül a négykarikás márka kínálata a jövőben. Nem titok, hogy hamarosan az RS6 V10-esével is elérhető lesz az R8, erre 2009 júniusáig kell várni. Eddig a tanulmányautók ellenére sem erősítették meg viszont azt, hogy dízel változat készülne a középmotoros sportkocsiból. A most kiszivárgott hírek szerint viszont készül dízel, de nem a koncepció V12-ese, hanem egy kisebb V8 TDI kerül a sorozatgyártású autóba. Nemis a  4,2 literes blokk 340 lóerős teljesítménye, sokkal inkább a kiemelkedő nyomatéka okoz majd örömöt a vezetőnek. A dízel R8-ra 2009 végéig kell várni, ugyanaddig amíg az R8 nyitható tetős kivitelére.

Az itt felsorolt és a jelenleg is piacon lévő modellekkel az Audi ambiciózus célt tűzött ki, 2015-re másfél millió autót akarnak eladni egy év alatt. Elsősorban az európai és ázsiai piacon számítanak jelentős eladásnövekedésre.