Bár a gyalogosnak van elsőbbsége a zebrán, Kondorosi indokoltnak tartaná, hogy a járművezetők számára előírják a kötelező megállást. Szóba jöhet az is, hogy a kijelölt gyalogátkelőhely előtt – ha nincs jelzőlámpa – a sebességet harminc kilométer/órában korlátozzák. Emellett az úttesten keresztirányban felfestett sárga csíkok figyelmeztethetnének a zebrára, mellékutakon pedig “fekvőrendőrökkel” lassíthatnák a forgalmat.
A kormánybiztos szerint fokozott rendőri ellenőrzés kellene a zebráknál, illetve forgalomtechnikai változtatásokkal lehetne csökkenteni a kockázatot. Új zebrák létesítése előtt hatásvizsgálatot kellene végezni, a forgalmasabb pontokon pedig a gyalogosok számára külön szinten lenne célszerű biztosítani az átkelés lehetőségét.
Az ENSZ égisze alatt működő GRSP (Global Road Safety Partnership) magyarországi egyesületének ügyvezető igazgatója Pausz Ferenc szerint a Hollandiában is alkalmazott szabályozást lehetne átvenni. Ott a járművezetők pontosan tudják, hogy ha gyalogost gázolnak, elsősorban nekik kell bizonyítaniuk, hogy mindent megtettek a baleset elhárítása érdekében. Ezért sokkal jobban figyelnek a gyalogosokra, kerékpárosokra.
Forrás: Népszabadság





