Mindez elsősorban a regisztrációs adóval, a szigorúbb nyilvántartással és a telített piaccal magyarázható. 2008 első három hónapjában 6500 használt autót helyeztek forgalomba Magyarországon, így idén is 24 ezer “külföldi” autóval bővül a hazai flotta.
Legtöbbet Opelből hoztak be, a német márka modelljeiből az első negyedévben 870-et, BMW-ből 771-et, Volkswagenből 753-at, Fordból 535-öt, Audiból 470-et, Renault-ból 469-et, Mercedesből 463-at, Toyotából 251 használtat helyeztek forgalomba.
A legtöbb magán-importban érkező jármű négyéves, amit a kétévesek követnek. Bár itthon a kisebb autókra nagyobb az igény, azokkal nemcsak az alacsonyabb haszon miatt nem foglalkoznak, hanem azért sem, mert nálunk szinte ugyanannyiért lehet kapni újat, mint külföldön egyévest.
Elsősorban a közép- és felsőkategóriás autókat, terepjárókat és sportkocsikat hozzák be szívesen, mert ezek a leginkább értékvesztőbbek, ezért olcsóbban megvehetők a főforrásnak számító német, olasz és svájci piacokon.
Forrás: Népszabadság





