Tegnap egy belvárosi szórakozóhelyen tartották a Közép-Európa-rali értékelő sajtótájékoztatóját a verseny szervezői, amelyen részt vett Dr. Ujhelyi István, az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium turizmusért és sportügyekért felelős államtitkára, Szalay Balázs és Bunkoczi László, a verseny szervezői – ők hivatalos elismerésben is részesültek – és a versenyen indult magyar versenyzők is.

“Üröm az örömben, hogy ennek a versenynek az apropója éppen az volt, hogy a Dakar Rallyt kellett ahhoz eltörölni, hogy létrejöhessen. Egy éjszakánk volt arra, hogy eldöntsük, belevágjunk, vagy sem. Nekivágtunk. Ezúton szeretném megköszönni a szervezőbizottság munkáját, hiszen jó esetben 10-12 hónap kellett volna ahhoz, hogy tisztességgel előkészítsenek és megszervezzenek egy ilyen versenyt. Minden várakozást felülmúlt azonban a végeredmény, illetve az a publicitás, amit a verseny kapott, le a kalappal, azt hiszem, Guiness rekord jött létre. Magyarországnak jó imázsteremtő akció volt, nemcsak az autósport, hanem a turizmus tekintetében is. Már elkezdtük előkészíteni a Dakar series következő magyarországi futamát, és ha meg tudunk állapodni, a verseny évről-évre visszatérő esemény lehet hazánkban” – mondta Ujhelyi István.

Míg a résztvevők egyöntetűen sikerről beszéltek, és a lehetséges jövő évi folytatásról gondolkodnak, addig – a sportteljesítmény elismerése mellett – szót kell ejteni a történet másik oldaláról is.

Ötvennél is több civil szervezet ugyanis levélben követel miniszteri szintű vizsgálatot a terepraliverseny súlyos természetkárosításai ügyében. Elfogadhatatlannak tartják, hogy két környezetvédelmi hatóság is hozzájárult ahhoz, hogy a verseny kiemelt jelentőségű, különleges természetmegőrzésű területeken haladhasson át, és hogy a hatóságok eltűrték, hogy a futamokat a fellebbezések elbírálása előtt tartsák meg.

Botrány a magyar Dakar körül 1
Botrány a magyar Dakar körül 2

Botrány a magyar Dakar körül

Botrány a magyar Dakar körül 75
Botrány a magyar Dakar körül 76
Botrány a magyar Dakar körül 77
Botrány a magyar Dakar körül 78
Botrány a magyar Dakar körül 79
Botrány a magyar Dakar körül 80
Botrány a magyar Dakar körül 81
Botrány a magyar Dakar körül 82
Botrány a magyar Dakar körül 83
Botrány a magyar Dakar körül 84
Botrány a magyar Dakar körül 85
Botrány a magyar Dakar körül 86
Botrány a magyar Dakar körül 87
Botrány a magyar Dakar körül 88
Botrány a magyar Dakar körül 89
Botrány a magyar Dakar körül 90
Botrány a magyar Dakar körül 91
Botrány a magyar Dakar körül 92
Botrány a magyar Dakar körül 93
Botrány a magyar Dakar körül 94
Botrány a magyar Dakar körül 95
Botrány a magyar Dakar körül 96
Botrány a magyar Dakar körül 97
Botrány a magyar Dakar körül 98
Botrány a magyar Dakar körül 99
Botrány a magyar Dakar körül 100
Botrány a magyar Dakar körül 101
Botrány a magyar Dakar körül 102
Botrány a magyar Dakar körül 103
Botrány a magyar Dakar körül 104
Botrány a magyar Dakar körül 105
Botrány a magyar Dakar körül 106
Botrány a magyar Dakar körül 107
Botrány a magyar Dakar körül 108
Botrány a magyar Dakar körül 109
Botrány a magyar Dakar körül 110
Botrány a magyar Dakar körül 111
Botrány a magyar Dakar körül 112
Botrány a magyar Dakar körül 113
Botrány a magyar Dakar körül 114
Botrány a magyar Dakar körül 115
Botrány a magyar Dakar körül 116
Botrány a magyar Dakar körül 117
Botrány a magyar Dakar körül 118
Botrány a magyar Dakar körül 119
Botrány a magyar Dakar körül 120
Botrány a magyar Dakar körül 121
Botrány a magyar Dakar körül 122
Botrány a magyar Dakar körül 123
Botrány a magyar Dakar körül 124
Botrány a magyar Dakar körül 125
Botrány a magyar Dakar körül 126
Botrány a magyar Dakar körül 127
Botrány a magyar Dakar körül 128
Botrány a magyar Dakar körül 129
Botrány a magyar Dakar körül 130
Botrány a magyar Dakar körül 131
Botrány a magyar Dakar körül 132
Botrány a magyar Dakar körül 133
Botrány a magyar Dakar körül 134
Botrány a magyar Dakar körül 135
Botrány a magyar Dakar körül 136
Botrány a magyar Dakar körül 137
Botrány a magyar Dakar körül 138
Botrány a magyar Dakar körül 139
Botrány a magyar Dakar körül 140
Botrány a magyar Dakar körül 141
Botrány a magyar Dakar körül 142
Botrány a magyar Dakar körül 143
Botrány a magyar Dakar körül 144
Botrány a magyar Dakar körül 145
Botrány a magyar Dakar körül 146
Fotó megosztása:
Botrány a magyar Dakar körül 147


Többek között arra a várnak választ, hogy hogyan adhattak ki a hatóság “rendkívüli körülményekre” hivatkozva gyorsított engedélyt, és arra, hogy miért kellett egy szerintük szakmailag megalapozatlan eljárást olyan betarthatatlan előírásokkal komolytalanná tenni, mint az 50 km/órás sebességkorlátozás, vagy a védett növények maximálisan 30 centis megközelítésének előírása.

Kiemelik azt is, hogy a “Föld Napján” – április 22. –  is zajló rendezvény közpénzekből kapott 52 millió forint támogatást, ezért elvárják, hogy a vizsgálat eredményét a környezetvédelmi miniszter hozza nyilvánosságra.

Forrás: Dakar.hu, Havariapress