Budapesten szükség lenne valamilyen forgalomcsökkentő rendszerre a főpolgármesteri kabinet szerint, de a behajtási díj 2011-2012 előtt nem vezethető be – mondta Nyáry Krisztián, a városháza kommunikációs igazgatója. Azokban a városokban, ahol működik a dugódíj, évekig tartott az előkészítés.

A rendszer kidolgozásában a legnagyobb tétel nem az autók rendszámát figyelő rendszer kiépítése, hanem a parkolási rendszer átalakítása és a közösségi közlekedés fejlesztése – mondta el Nyáry. Ehhez pedig jó pár évre szükség lenne Budapesten is.

A főváros a leginkább környezetszennyező járműveket 2009-től kitiltaná a városból. Ez azonban nem csökkentené jelentősen a belső kerületek forgalmát. Az érzékelhető csökkentést a 25 százalékkal kevesebb autó behajtása jelentené – tette hozzá.

Szakemberek a fizetős zóna a pesti oldalon a Hungária körútnál, vagy a Nagykörútnál lehetne, Budán viszont a budai körútnál lenne legcélszerűbb kialakítani. A külföldi példák nyomán becslések szerint a díj összege 1-2 euró, azaz 250-500 forint lehetne Budapesten.

Forrás: Független Hírügynökség/ InfoRádió