Egy évvel azután, hogy bejelentették a Pannónia márka feltámasztását, a magyar motorépítő-bajnokságon bemutatták az új modellt. Mázló Imre, a Magyar Motorkerékpár Kft. (MM) vezetője szerint ez volt a Pannónia világpremierje, mert az elképzelésekről és a részletekről még sehol sem beszéltek – írja a Népszabadság.

Egyelőre csak maketten és számítógépes terveken létezik az új gép, de jól haladnak a fejlesztésekkel. Amennyiben a kialakított ütemet tartani tudják, akkor az első elkészült és működő modellt fél év múlva be tudják mutatni. A pályázati pénzek függvényében azonban csúszás is előfordulhat, ám 2009 őszéig mindenképpen szeretnének kijönni az új motorral.

Klasszikus forma és sok króm, ilyen az új Pannónia

Klasszikus forma és sok króm, ilyen az új Pannónia

Klasszikus forma és sok króm, ilyen az új Pannónia


A tervezett várpalotai üzemben a sorozatgyártáshoz szükséges gépek nagy részét már beszerezték. A mostani állapotok szerint évente 750 motorkerékpár gördülhetne ki a gyárból, amire az előzetes felmérések és visszajelzések alapján lenne is igény.

A Pannónia döntő része, a váz és valamennyi karosszériaelem és a motorblokk Magyarországon készül majd. A korábbi tervekkel ellentétben nem egy 234 köbcentiméteres blokkot építenek az új gépbe, hanem egy lényegesen komolyabb, 650 köbcentiméteres, 44 lóerős saját fejlesztésű erőforrást. A lámpákat az Osram szállítaná, a fékek esetében a japán Nissinnel és az olasz Brembóval folytatnak tárgyalásokat.

Mázló Imre az árról annyit árult el a lapnak, hogy a dél-koreai és a kínai modelleknél drágább lesz, mert az árral is szeretnék jelezni, hogy nem az a minőségi kategória. A japán gyárak hasonló képességű motorjainál viszont olcsóbb lesz. Ez alapján vélhetően 1,8-2 millió forint közötti összeget kell majd leszurkolni egy új Pannóniáért.

Forrás: Népszabadság