Jelentős várakozás előzte meg a 70-es évekbeli Dodge Challlenger feltámasztását, amit hivatalosan a napokban

Múlt és jelen

Múlt és jelen

Múlt és jelen


tartottak a Chicago Auto Show-n. A retro izomautó, amelyből jó pár tanulmány készült az utóbbi években, szerencsére szériaérett korára is megőrizte vadságát. A feltámasztott Dodge a legerősebb SRT8-as kivitelben debütált, amit a jól ismert, 6,1 literes, 425 lóerős HEMI motor hajt.

Az SRT8-asból 6400 darab készül összesen. Mindegyik példány számozott lesz, és egyikről sem marad le a motorháztetőn lévő karbon versenycsík, vagy a 20 colos alufelni-garnitúra. Narancs, szürke és fekete színben lesz rendelhető, de a rossz hír az, hogy a jelek szerint kizárólag az Egyesült Államokban.

Eddig nem közölt pontos adatokat a gyár a menetteljesítményről, de a 100-at valahol öt másodperc körül futja meg a legerősebb V8-as, és állítólag a lassulás is mellbevágó érzés lesz.
Az is biztos, hogy a hátsókerekes Challenger biztosan könnyedén elfüstöli majd a gumikat.

Retro ide vagy oda, a beltér a mai elvárásoknak megfelelő technikát tartalmazza, navigációval, kulcs nélküli

Füstöl

Füstöl

Füstöl


indítássalés egyéb kütyükkel. Sajnos a képek alapján a belső tipikusan igénytelen amerikai stílusban készült.

A Chrysler 300 és a Dodge Charger padlólemezét használó Challenger május környékén érkezik meg a szalonokba, kezdetben a legerősebb motorral, 5 fokozatú automata vagy 6 sebességes kézi váltóval. Később várható egy 3,5 literes V6-os alapmotor is, és lesz 5,7-es HEMI is. Az SRT8 alapára 37 995 dollár (kb 6,8 millió Ft).