Egyes országokban ugyan csökken az autóeladás, de a világ számos részén jelentősen emelkedik az új autók száma, így világviszonylatban továbbra is évről évre több autó közlekedik.

Az R. L. Polk német kutatócég azt jósolja, hogy az évtized végére közel egymilliárd autó lesz a földön. Ám a fejlődés 2010-ben sem áll meg, sőt 2015-re ennél 20 százalékkal több kocsi közlekedik majd.

Mialatt az USA-ban (2007 +8%) és Nyugat-Európában lelassul a növekedés, Kelet-Európában jelentősen, Ázsiában ugrásszerűen nő (+43%) a járművek száma. Ehhez hozzájárul az olcsó autók megjelenése. A múlt héten mutatta be a Tata a világ legolcsóbb autóját, a Nanót, amelyből a tervek szerint évi egymilliót adnak majd el. A jövőben számos új, ehhez hasonló modell jelenik meg a piacon, amelyeknek hatalmas vásárlóközönsége lehet.

Miután a hatalmas kínai és indiai piacok jelentős bevétellel kecsegtetnek, megváltozhat egyes autógyártók hozzáállása is. Azaz tervezéskor nem a nyugati országok igényei dominálnak majd.