Bár a BMW számos modelljét ellátta az Efficient Dynaimcs fogyasztás- és károsanyagkibocsátás-csökkentő rendszerrel, de nagy teljesítményű motorjai miatt összességében még mindig messze van az EU által elvárt szinttől.

Még az év vége előtt várhatóan megszületik az új szabályozás, amely a gyártókat arra kényszeríti majd, hogy 2012-től a jelenleginél környezetkímélőbb autókat gyártsanak. Ehhez pedig kisfogyasztású autókra van szüksége a BMW-nek is.

Egyetlen ajtó elöl

Egyetlen ajtó elöl

Egyetlen ajtó elöl


Ez is lehet az egyik oka, hogy a BMW feltámasztja az Isettát. Az 50-es évek aprócska autója csupán kétüléses volt, az utastérbe elöl lehetett beszállni. A XXI. századi BMW mini ezt nem örökölné, de a motort ebben is hátul helyeznék el. Hasonló koncepcióban születik a Volkswagen up! és a Toyota minije is.  

A vezetési élmény az új Isettánál is elsődleges szempont lesz, de itt aprócska motort alkalmaznak majd. Az autó 2010-re készülhet majd el, amelyből várható elektromos-hibrid kivitel is. A BMW-nek már megvan a gyakorlata a klasszikus modellek feltámasztásában is, hiszen a MINI-vel már megmutatták, hogy képesek rá.