Többet és jobbat akarnak majd

Átmeneti lesz csak az egészen olcsó autók felfutása – állítja tanulmányában a német Institut für Automobilwirtschaft (IFA). A kutatást idéző Automobilwoche arról ír, hogy a néhány ezer eurós kocsik piacát a szigorodó környezetvédelmi normák veszélyeztetik, amelyek megdrágítják a legalacsonyabb árú autókat. (Ez a megállapítás főleg az egymillió forintba sem kerülő modellekre lehet igaz, a 3 NCAP-csillagos és Euro 4-es Loganra kevésbé.)

Nem lehet aygósan drága a Toyota új népautója
Nem lehet aygósan drága a Toyota új népautója

Bajban lesznek az olcsó autók

Bajban lesznek az olcsó autók

Nem lehet aygósan drága a Toyota új népautója
Családi autót kell kihozni a C1 árának harmadából
2009-re évi egymillió Logan a cél
Tágas, olcsó strapabíró: ez kell
Készül egy lekopasztott Polo Indiának
A Brazíliából drágán érkező Fox helyett ki kell valamit találnia a VW-nek
A Skoda Fabia Sedan is esélyes olcsó autóként
Drága törpeautóknak nincs esélye ebben a szegmensben
Kész az i30, most a Hyundai is olcsó autóra gyúr
Indiai tömegek vehetik meg első autójukat
A legolcsóbb autók 45%-a Ázsiában kel el
A nyugati életszínvonal lesz a cél
Átmeneti lehet az igény a Logannál sokkal olcsóbb autókra
Fotó megosztása:
A legolcsóbb autók 45%-a Ázsiában kel el

A legolcsóbb autók 45%-a Ázsiában kel el

A legolcsóbb autók 45%-a Ázsiában kel el


A lecsupaszított autók rákfenéje, hogy az életszínvonal emelkedésével az indiai, iráni és kínai tömegek is elkezdenek majd többre, jobbra vágyni. Először nagyobb méretre, aztán erősebb motorra, majd úgy általában magasabb színvonalú kocsira, amit egy 2000-3000 eurós új autóval nem lehet megvalósítani.

Ázsia a lényeg

Tavaly a legolcsóbb autók 45 százaléka Ázsiában talált gazdára, elsősorban kínai és indiai tulajdonosoknál landoltak. A tehetős nyugat-európai országokban eleve résmodellek maradnak az olcsó, de nagyméretű autók, amelyek kivétel nélkül alacsony bérszínvonalú országokból érkeznek.

A nyugati életszínvonal lesz a cél

A nyugati életszínvonal lesz a cél

A nyugati életszínvonal lesz a cél


Itthon nem, máshol jól megy a Logan

Hazánkban a Logan nem vált igazán népszerűvé, aminek szerintünk a márkanéven kívül a viszonylag magas, kétmilliós alapár is az oka. 2007-ben januártól szeptember végéig 834 Logant helyeztek forgalomba itthon a JATO Dynamics adatai szerint.

A hazai fanyalgással szemben a Logan más piacokon igazi siker. A Renault számításai alapján 2009-től akár 800 000-1 000 000 darab is készülhet belőle évente, ha Románia, India, Kína, Oroszország, Irán, Kolumbia és Marokkó üzemei is teljes kapacitáson ontják a családi autót.