A Volvo C30 Efficiency a gyártó fogyasztás és a károsanyag-kibocsájtás szempontjából is legjobb modellje. A C30 új, a Peugeot-Citroënnel közösen fejlesztett 1,6 literes dízelmotorja mindössze 4,5 litert fogyaszt 100 km-en és a már amúgy sem magas korábbi 129 g/km-es szén-dioxid kibocsátás is 102 g/km-re csökkent. A kiváló eredményeket számos fejlesztéssel érték el, javítottak a légellenálláson, alacsonyabb gördülési ellenállású gumikat alkalmaztak, de még a motorolaj is kisebb súrlódású az autóban.

A C30 Efficiency-nél alkalmazott megoldásokat a gyártó 2008-ban már az összes modelljén kínálná a tervek szerint.

A szuper-takarékos C30 mellett egy másik fogyasztáscsökkentő technológiát is bemutatott a svéd gyártó: a Powershift technológia a váltónál spórol az üzemanyaggal. A megoldás lényege, hogy a Poewrshift váltókban nem egy, hanem két különálló sebességváltó működik egymással szinkronban, így a fokozatok közt nincs üresjárat, a váltás azonnali és ezzel természetesen a fogyasztás is csökken, a Volvo szakemberei szerint akár 8 százalékkal.

A Powershift váltók ugyancsak 2008-tól jelenhetnek meg majd a Volvo modelljeiben.