Jövő héten kedden, azaz június 5-én mutatkozik be hivatalosan a Peugeot új alsó középkategóriás modellje, a 308-as. Ha jól tudnák rajzolni, akkor akár mi is papírra vethettük volna a 307-es utódját, hiszen formailag elődjét követi, felhasználva az újabb Peugeot-k formai jegyeit.

A tükrök, a sárvédőívek levágása, a motorháztető túlnyúlása egyenesen a 207-esről, a ködlámpák elhelyezése a407-esről érkezik. A harcsaszáj pedig már igazi “oroszlános” védjegy. A legizgalmasabb változást az autó fara jelenti, ahol az üveg alatti rész olyan Renault Megan-osan kissé lépcsősen fut le. Az autó összhatása dinamikus.

Motorikusan egyelőre nem tudni újdonságról, a 308-asba is bekerül a BMW-vel közösen fejlesztett 1,6-os benzines család. A szívó változat 120, a turbósok 150, illetve 175 lóerőt tudnak. Állítólag készül egy kiemelkedően sportos

Kerek szellőzők és kerek kapcsolók

Kerek szellőzők és kerek kapcsolók


változat is, amely a VW Golf GTI, Ford Focus ST és hasonló modelleknek állít majd konkurenciát. A dízelpalettát1,6-os (110 LE), 2,0-es (136 LE) és 2,2 literes (170 LE) HDi-k alkotják.
 
Belül – a mostanában divatos – az utasok közé lefutó középkonzolt használnak, kerek formákat alkalmazva a részleteknél. Ilyenek a szellőzők, a légkondícináló gombjai, és persze a műszerfal órái is.

A Peugeot 308 hivatalos leleplezése szeptemberben a Frankfurti Autószalonon lesz. Ezek után várhatóan decemberben kerülnek az első autók a kereskedésekbe.