A június 7-én kezdődő Barcelona Motor Show-n mutatja be a Seat első szabadidő-autóját, az Altea freetracket. Bár a jármű nem olyan mutatós, mint a pár hónapja Genfben leleplezett tanulmányautó, de képes elhitetni, valóban alkalmas terepre is. Mindez a látványos fekete lökhárítóknak és sárvédő-szélesítéseknek köszönhető, amellett, hogy látszik, hogy a kocsi jóval magasabban áll, mint az alapjait adó Altea XL.

Nem csak látvány, van összkerékhajtás

Nem csak látvány, van összkerékhajtás


40 milliméterrel emelték meg az Altea hasmagasságát, amellett, hogy a 17 colos könnyűfém felnikre ezúttal az átlagnál kissé ballonosabb gumikat szereltek.

Persze nemcsak ezek a megoldás segítik terepen a járgányt, de ezúttal nem spórolták el a négykerék-hajtást sem. A haldexrendszerű megoldással alaphelyzetben az első kerekeket hajtja a motor, ám ha azok kipörögnek, akkor a rendszer a hátsó tengelyhez juttatja a nyomatékot.

Két nagy teljesítményű motor közül választhatnak az Altea freetrack vásárlói, az egyik benzines, a másik dízel. A 2,0 TFSI legnagyobb teljesítménye 200 lóerő, amivel elég 7,5 másodperc a 100-as sprint teljesítéséhez, ezzel a motorral a kocsi elérheti a 214 km/órát. A 2,0 TDI erősebb, azaz 170 lóerős változata kerül még a terep-Seatba, ezzel ugyan valamelyest lassabb az Altea (0-100 km/óra: 8,7s, 204 km/óra), viszont beéri 6,8 literes fogyasztással is.

DVD-t is nézhetnek az utasok

DVD-t is nézhetnek az utasok


Persze terepjárós tulajdonságai mellett a freetrack megőrizte a hagyományos Altea jó tulajdonságait, a csomagtartó itt is 593 literes, illetve a hátsó üléssor 16 centis sínen csúsztatható. Ennél azonban többet is nyújt, szériában multimédia-rendszerrel látják el, amelybe a hifi mellett DVD-lejátszó is tartozik.

A hátul utazók a tetőből kihajtható 7 colos TFT monitoron nézhetnek filmeket vagy játszhatnak. Ezenkívül minden modellben lesz kétzónás légkondi, esőszenzor, tolatóradar, tempomat, navigációs rendszer is. A biztonságért ABS, hat légzsák és menetstabilizáló elektronika felel.