150-200 ezer autót, ennél több autóst, és mintegy háromszázezer, a tömegközlekedésben utazót érintenek a négyes metró építésével összefüggő útlezárások, kerülőutak, dugók.

A Népszabadság számításai szerint az elterelések, a várakozás napi egy órát emésztenek fel, ami “munkaidőben” számolva, ezer forintos órabérrel napi 500 ezer forint. Az autósoknak napi egy liter pluszbenzin 50 milliót jelent. Pénzben kifejezhetetlen a kínlódás, a szabadidő csökkenése, az idegek terhelése és a megnövekedett környezetszennyezés. Így egy év alatt a budapestieknek 200 milliárd forint pluszköltséget jelent a metróépítés.

Szakértők szerint a fővárosi közlekedési beruházások jelentős részét nem készítik elő kellően, a szervezettség hiánya pedig késedelmes befejezést és a költségek jelentős emelkedését eredményezi.