Megjelenése óta 1,67 millió fogyott a Golf GTI-ből, melyeknek tulajdonosai 1982 óta évről évre összegyűlnek a Wőrthi-tó környékén. Az eltelt időszak alatt a legnagyobb tuningtalálkozóvá átalakult eseményről nem hiányozhat a gyár sem. A már bemutatott tetőfosztott Audi TT mellett a Volkswagen-csoport egy kiemelkedő Golfot is visz magával. Azaz inkább csak egy annak látszó tárgyat, hiszen a GTI W12-650 legföljebb formájában emlékeztet a legnépszerűbb “népautóra”.

Szinte a földet surolja

Szinte a földet surolja

Szinte a földet surolja


Az első sokk akkor éri a nézelődőt, ha a motortérbe kér betekintést, ekkor ugyanis nem a kocsi orrát, hanem a hátulját nyitják ki. A wolfsburgi gyár mérnökei ugyanis egy igazi középmotoros gépet faragtak a kompakt autóból. De a motor sem egy egyszerű négyhengeres, szorozzuk meg inkább hárommal, és ne feledjük a turbókat sem.

Igen, ezt a Golfot egy 6000-es V12-es motor mozgatja, ami turbófeltöltőkkel egészen hihetetlen 650 lóerőt produkál. Nem is bízzák a pilótára, hogy miként viszi át a blokk 750 newtonméteres nyomatékát a hátsó kerekekre, a kuplung érdekében inkább automataváltót alkalmaznak. Meg is tépi rendesen a kasztni a teljesítmény, bármelyik Porschét lenyomva, mindössze 3,7 másodperc alatt képes elérni a 100-as tempót. Ám nemcsak gyorsulásában, de

A tető diffúzorként működik

A tető diffúzorként működik

A tető diffúzorként működik


végsebességében is versenyre kel a sportkocsikkal a GTI, hiszen 325 km/óráig meg sem áll.

Nem akar a tuningolásra specializálódott cégek mögött lemaradni a Volkswagen, így a külső is csak nyomokban emlékeztet egy utcai Golfra. Oldalanként 8-8 centit szélesítettek a kasztnin, de ugyanennyivel laposabbá is tették azt, sőt a tengelyeket is távolabb tolták egymástól. A masszív sárvédők alatt így már könnyedén elférnek a 19 colos felnik.

Elöl 235, hátul 295 milliméteres gumik birkóznak a tapadással. Nemcsak a lökhárítók egyediek a tető is, amelynek hátsó részét úgy alakították ki, akár egy diffúzort, ez is javítja a kocsi stabilitását.