



A kiskereskedelmi pontok Pneubox-ra történő átalakításának projektje – rebranding – ez év során vette kezdetét, és szeptemberben fejeződik be, jelenleg a reklámkampány kialakítása történik és az ünnepélyes bemutató a Nyitrai Autószalonon volt. Feladatunk az új márka bevezetése a piacra és az, hogy Szlovákiában, Csehországban és Magyarországon az ügyfelek megismerjék az új elnevezést.
Minőségi szolgáltatások mint prioritás
A kiskereskedelmi hálózat átalakításának egész folyamata nem csak az értékesítési helyek homlokzatának átfestéséről szól. A fő célok közé tartozik az eladás hatékonyságának és különösen a szolgáltatások minőségének állandó növelése. Hogyan érhető ez el? Csak egy példa: széles termék-, szolgáltatás- és kiegészítő árucikkpaletta segítségével megszólítani a felhasználókat. Pontosan a termékek és szolgáltatások minősége, a személyzet szakmai kompetenciája és tapasztalata az eladási pontokon az, ami az újonnan alakuló Pneubox hálózat fő értéke. Ez már nem csak egy márka hálózata lesz, bár a Matador márka továbbra is marad a stratégiai és vezető márka. Terveink szerint a piacon elérhető összes gumiabroncs márkát kínáljuk ügyfeleinknek továbbra is.
A Pneubox hálózat tagjai tudják, hogy a jelenlegi ügyfelek nagyon igényesek és csak minőségi gumiabroncsok és a hozzájuk fűződő szolgáltatások kínálata nem elég arra, hogy kielégítsék az összes igényüket. A Pneubox ezért az ún. gyorsszerviz szolgáltatásait is kínálja – a lámpák és fékek beállítása és ellenőrzése, a lengéscsillapítók és az akkumulátorok ellenőrzése és tesztelése, olajcsere és szűrőcsere és más apró szerviz szolgáltatások. Jelenleg a Pneubox kínálatában még ezek a szolgáltatások nem szerepelnek az összes eladóhelyen, a cél az, hogy ezen szolgáltatások kínálatát kiszélesítsék az eladóhelyek maximális számára.
A Pneubox üzleti hálózat, mely jelenleg 54 eladási – retail pontból áll (Szlovákia – 31, Csehország – 18, Magyarország – 5) ambíciója az, hogy Közép-Európa legerősebb hálózatává váljon. Ezzel a céllal függ össze az állandó hálózati korszerűsítés és szélesítés szükségessége, de nem csak a fentebb említett országokban. A Pneubox célja ugyanis az, hogy kiszélesítsék a közép-európai régió további országaiban is. Az elkövetkezendő években ennek az üzleti hálózatnak ugyancsak ki kellene alakulnia Lengyelországban, Horvátországban, Romániában és Ukrajnában is. Ezek a merész célok hatalmas befektetéseket igényelnek mind a jelenlegi eladási pontok korszerűsítésében, mind az új eladási pontok megszerzése érdekében is. “Számunkra világos, hogy ilyen nagy méretű beruházásokhoz nagyon nehéz lesz megszerezni a szükséges forrásokat ebben a rövid időszakban. Ezért a Pneubox Partner nevet viselő független autójavítók hálózata is része lesz a Pneubox üzleti hálózatának,” mondja Milos Radosa, a Matador a. s. cég üzleti igazgatója.
Az új hálózat célja, hogy az új eladási pontok vonzó helyeken legyenek kialakítva, ott, ahol nem található más, hasonló pont, és mindez minimális beruházások segítségével. Annak a partnernek, aki teljesíti az előre megszabott feltételeket, a Pneubox szakmai know-how-t biztosít, továbbá ez a partner részt vehet majd közös akciókban, mint pl. termékbemutatók vagy eladás-technikai tréningek, de ugyanúgy biztosítania kell, hogy a partner a szerződés időtartama alatt nem fog a saját területén más, konkurens üzletet nyitni. Nem kevésbé vonzónak kellene lennie, hogy a partner egy erős tőbb országot átölelő retail hálózathoz tartozik és persze nem feledendők azok az előnyök, melyek a vásárlás és áruelosztás központosításával függenek össze. “Ez el kell, hogy vezessen a versenyképesség növeléséhez, a kezdő beruházások csökkentéséhez és végső soron a már említett hatékonyság növeléséhez,” fejezi be Radosa.
Több információért kattintson a www.pneubox.hu weboldalra.
