Már csak rali-vb nincs Magyarországon 1

Már csak rali-vb nincs Magyarországon

Nagy tervekkel készült az idei évre a Spitzmüller Csaba – Kazár Miklós páros, a bajnoki cím volt a cél. Az év elején úgy tűnt, hogy egy Peugeot 307 WRC-vel indulnak majd. Ám kiderült, hogy a csapatnak, akivel szerződést kötöttek, nincs is ilyen autója. Az idő rövidsége miatt ekkor már nem tudtak igazán jó autót szerezni, ezért előbb egy régi Peugeot 206 WRC-vel, majd a Szabó Gergő-féle Ford Focus WRC-vel álltak rajthoz.

Ezek az autók, bár WRC-k, technikai fejlettségükben elmaradnak az élmezőny autóitól. Ifj. Tóth János egy utolsó fejlesztésű 307 WRC-t hajt, Benik Balázs is egy igen ütős 2003-as Focus WRC-vel indul, míg Turi Tamás egy 2005-ös Skoda Fabiával próbálkozik. Mindegyik autó versenyképes, olyannyira, hogy a világbajnokságon is indulnak ilyenekkel kisebb csapatok.

Úgy tűnik, Spitzmüller nem mondott le a bajnoki terveiről és az év hátralévő futamain a Mitsubishi hivatalos ralicsapata, a Mitsubishi Motors Motorsport (MMSP) által felkészített 2005-ös Mitsubishi Lancer WRC-vel áll rajthoz. A versenyzők Angliában ismerkedtek meg az új autóval.

“Kétnapos oktatásban volt részünk. Spicivel szereltünk első, hátsó futóművet, cseréltünk érzékelőket, kartervédőt vettünk le, raktunk vissza, cseréltünk ékszíjat. Megmutatták, hogyan kell kuplungot cserélni, hogyan kell féket légteleníteni, megnéztük a különböző vészprogramokat. Teljesen el voltunk ájulva, mert ugyanazt a programot kellett végigcsinálnunk, mint a vb-s pilótáknak.” – mondta Kazár Miklós navigátor.

“A tesztek alapján nagyon tetszik az autó, sokkal alacsonyabban és hátrább ülünk benne, mint az eddigi autóinkban. Furcsa volt a kormányváltó is, de amint beleültem az autóba, azonnal előjöttek az N-es Mitsubishis emlékek. A WRC-nek azonban sokkal jobb a futóműve és a súlypontja is sokkal alacsonyabban van. Nagyon tetszik az autó, remélem, hogy harcba tudunk szállni vele a győzelemért.”- mondta Spitzmüller. A csapat a hétvégi Veszprém Ralin indul először az új autóval.