Versenyautó, motor nélkül 1

Versenyautó, motor nélkül

Korábban, az 50-es, 60-as évek Amerikájában örvendtek nagy népszerűségnek az úgynevezett “szappantartóversenyek” a kisiskolás fiúk és barkácshajlamú apukáik körében.

A mostani autók azonban alig emlékeztetnek az évtizedekkel ezelőtti tákolmányokra. Tervezésüknél elsődleges szempont a minél kisebb lég- és gördülési ellenállás elérése. Ennek érdekében ultrakönnyű, szénszálas erősítésű műanyagból készítették el a Lotus Type 119c önhordó karosszériáját. A korábbi, 119a és 119b nevű modellektől eltérően a “c” változat már csukható tetővel készült, ami jobb légellenállást és nagyobb biztonságot nyújt.

Mindössze 0,7 mérföldes (1126 méteres) táv áll a versenyzők rendelkezésére, ahol reményeik szerint a gravitáció segítségével akár a 60 km/órás sebességet is elérhetik guruló szappantartóikkal.

A sima felületű, keskeny termetű, brit versenyzöld színű Lotus 119c július 16-án, a brooklands-i derbin igyekszik megőrizni tavalyi címét. A versenyen számos egyetemi és magánversenyző mellett néhány gyári csapattal is meg kell küzdenie majd a Lotusnak, így a Lola, a Ford és Vauxhall is ringbe száll a győzelemért.