A súly a lényeg 1

A súly a lényeg

Miután a Rover csődbe ment, a Lotus sem jut már hozzá a brit gyár motorjaihoz. Egy ideje az Elise és Exige csúcsmodelljeibe a Toyota erőforrásait szerelték, így kézenfekvő volt, hogy a belépőmodellbe is az kerüljön.

Eddig a Corolla TS illetve Celica TS-ben használt 1,8-as 192 lóerős Toyota erőforrást építették be, szívó illetve kompresszorral feltuningolt változatban. Most az 1,8-as egyszerűbb 136 lovas kivitel kerül az Elise S-be. Ennek legnagyobb nyomatéka 172 newtonméter 4200-as fordulatszámnál.

Ezzel sem válik lomhává a kocsi, hiszen így is képes 6,3 másodperc alatt elérni a 100 km/órát. A kisebb teljesítmény a kocsi végsebességén érezteti hatását, hiszen az csak 205 km/óra. Nem véletlen a kocsi jó dinamikája, hiszen megmaradt a kocsi alacsony tömege, itt 860 kilogramm.

Egyértelműen a Mazda MX-5-nek szeretne konkurenciát állítani a Lotus, hiszen az általunk is tesztelt 2.0 literes változat közel ugyanezt a menetteljesítményt tudja.