Grönholm megállította Loeböt
Grönholm megállította Loeböt

Grönholm megállította Loeböt

Grönholm megállította Loeböt

Grönholm megállította Loeböt
Nem hozott szerencsét a 100. futam Solbergnek, ezúttal egy másik vezető hibája miatt esett ki
Sokáig remekelt Francois Duval a Fabia WRC-vel, ám egy műszaki hiba miatt kiállt az ötödik helyről
Továbbra is elképesztő Loeb mérlege: nyolc futam, öt győzelem, három második hely
Grönholm megállította Loeböt 34
Grönholm megállította Loeböt 35
Grönholm megállította Loeböt 36
Grönholm megállította Loeböt 37
Grönholm megállította Loeböt 38
Grönholm megállította Loeböt 39
Grönholm megállította Loeböt 40
Grönholm megállította Loeböt 41
Grönholm megállította Loeböt 42
Grönholm megállította Loeböt 43
Grönholm megállította Loeböt 44
Grönholm megállította Loeböt 45
Grönholm megállította Loeböt 46
Grönholm megállította Loeböt 47
Grönholm megállította Loeböt 48
Grönholm megállította Loeböt 49
Grönholm megállította Loeböt 50
Grönholm megállította Loeböt 51
Grönholm megállította Loeböt 52
Grönholm megállította Loeböt 53
Grönholm megállította Loeböt 54
/Rally/2006_VB/08_Akropolisz_Goro//06_Akropo_Duval.jpg
Grönholm megállította Loeböt 56
Fotó megosztása:
Ugyanúgy kezdődött az Akropolisz Rali is mint a korábbi kettő, azaz Marcus Grönholm az első napon elhúzott az üldözőitől. Ám míg Argentínában és Szardínián a második nap kiesett, a világbajnokság nyolcadik futamán tovább folytatta a menetelést.

A görög futam első napján az összes szakaszon a finn volt a leggyorsabb, a második napra rendelt hat gyorsaságiból pedig négyet teljesített elsőként. Így a harmadik napra már közel két perces előnnyel fordult, amit győzelemre is váltott a fordos pilóta.

Az első nap még Petter Solberg üldözte Grönholmot a sziklákkal teli utakon, ám szombaton egy fatális hiba miatt ismét kiesett a norvég. A gyorsasági szakaszokat összekötő közúti részen egy vele szembejövő autó miatt kénytelen volt félrerántani az Impreza kormányát.

A kocsi eleje olyan súlyosan összetört egy sziklafalon, hogy fel kellett adniuk a futamot. Ám a superrally szabálynak megfelelően mégis versenyben maradt és végül hetedik lett.

Solberg kiesésével Sébastien Loeb a második helyen találta magát, de neki sem volt ellenszere Grönholm tempójára, így bekocogott az ezüstös helyen. Grönholnak ez volt idei harmadik győzelme, összességben pedig 21-nél tart. A Ford sikerét Mikko Hirvonen tette teljessé, aki a harmadik helyre kormányozta a másik Focus WRC-t. Idén már másodszor állhatott dobogóra a fiatal finn.

A negyedik helyre Toni Gardemeister futott be, aki Monte-Carlo Rali óta nem ült versenyautóban. Ezúttal egy Citroën Xsara WRC-vel állt rajthoz, amiben most ült először, de ennek ellenére a negyedik helyig jutott. A Citroën versenyképességét jelzi, hogy az első nyolcba négy autójuk is bejutott, Dani Sordo hatodik, Xavi Pons nyolcadik lett.

Végig izgalmas csatát vívott az ötödik helyért az OMV Peugeot Norway csapat két versenyzője. Az utolsó napon azonban Manfred Stohl autója felborult, így a Henning Solbergé lett a pozíció, pedig korábban fékhiba, defekt, és kétperces időbüntetés is lassította a norvégot.

A 2006-os Akropolisz Rali végeredménye:

1. M. Grönholm Ford Focus WRC 3:56:26.8
2. S. Loeb Citroën Xsara WRC + 2:26.8
3. M. Hirvonen Ford Focus WRC + 3:43.8
4. T. Gardemeister Citroën Xsara WRC + 4:20.8
5. H. Solberg Peugeot 307 WRC + 4:55.6
6. D. Sordo Citroën Xsara WRC + 4:56.4
7. P. Solberg Subaru Impreza WRC + 5:34.4
8. X. Pons Citroën Xsara WRC + 8:19.0
9. J. Valimaki Mitsubishi Lancer WRC + 11:28.7
10. M. Wilson Ford Focus WRC + 13:30.8

A világbajnokság állása az Akropolisz Rali után:

Pilóták:

1. S. Loeb 74 pont
2. M. Grönholm 45 pont
3. D. Sordo 33 pont
4. M. Hirvonen 21 pont
5. M. Stohl 20 pont
P. Solberg 20 pont
7. T. Gardemeister 11 pont
8. G. Galli 11 pont
H. Solberg 11 pont
X. Pons 11 pont

Konstruktőrök:

1. Kronos Total Citroën 96 pont
2. Ford 81 pont
3. Subaru 63 pont
4. OMV Peugeot Norway 41 pont
5. Stobart VK M-SP. 17 pont
6. Red Bull Skoda 11 pont