Tequila, kaktusz, sombrero….rali 1

Tequila, kaktusz, sombrero....rali

A világbajnoki ralimezőny a jeges-havas Monte-Carlo és Svéd Ralikat követően elhagyta Európát és a lényegesen kellemesebb éghajlatú Mexikóba utazott, hogy megküzdjenek a szezon első murvás versenyén. Várhatóan meleg időjárás fogadja a ralisokat, akik épphogy felrázták magukat az európai hideg fogságából, máris autójuk fékjeinek túlmelegedésével kell megküzdeniük a nehéz, sziklás mexikói utakon.

A gyorsasági szakaszok többsége széles és gyors utakon zajlik majd az észak-amerikai versenyen, de lesznek keskeny és kanyargós szakaszok is. Ez a sokféleség a verseny egyik jellemzője. A korábbi futamokhoz hasonlóan idén is fontos szerepet játszik az időjárás. Az időjárási viszonyoktól függ ugyanis az út minősége és ez befolyásolja az autók beállítását és az abroncsválasztást is.

A rali központjának számító Leon térségében gyakoriak a heves esőzések, s ez megnehezítheti a pilóták és a csapatmérnökök munkáját, ugyanakkor jellemzően száraz és poros az idő, de nem elképzelhetetlen a hegyekben a hó sem. A mezőny olyan magasságban versenyez majd, ahol Európában már síelni szoktak, így a turbómotorokat az oxigénhiány, a pilótákat az ebből adódó teljesítményesés teszi próbára.

“Az elején a motor elerőtlenedése elég meglepő.” – magyarázta Sebastien Loeb, a Kronos Citroën versenyzője. “Később hozzá lehet szokni, ráadásul mindannyian ugyanezzel nézünk szembe…” – tette hozzá a címvédő világbajnok, aki nagyon kedveli a Mexikó Ralit. Az elmúlt két évben bár nem győzött, mégis meglehetősen gyors tempóban tudott hajtani. Tavaly magán az utolsó gyorsasági szakaszon egyedülálló módon két pozíciót is javított helyzetén. Ő lehet ezen a ralin is Marcus Grönholm legnagyobb ellenfele.

Tavaly Petter Solberg győzött rajt-cél győzelmet aratva. Idén is szüksége lenne a győzelemre, hiszen jelenleg még pont nélkül áll, műszaki hibák miatt. “Ismét megpróbálunk győzni Mexikóban! Nagyon keményen dolgozunk majd azért, hogy dobogós helyezéssel pontot gyűjtsünk, bár a cél a győzelem. Remélem én, az autó és az abroncsok tökéletes teljesítményt nyújtunk majd.”

Két győzelem után Marcus Grönholm és a Ford új rekordot szeretne felállítani Észak-Amerikában. Ha ez összejön, ő lehet az első pilóta akinek sikerül a szezon első három raliján besöpörni a győztes trófeát. A Ford két ponttal vezeti a konstruktőri ponttáblát, míg a finn pilótának négy pontnyi előnye van a pilóták között. Grönholmnak eddig nem sikerült felállnia a dobogó legfelső fokára Mexikóban, s a legjobb eredménye egy második hely volt tavaly. Mivel azonban idén mindössze két gyári csapat maradt a mezőnyben, s a Subaru eddig elég haloványan szerepelt, így a kék oválisnak nagy esélye van az aranyérmes helyre.

A rali:

A rali útvonala szinte azonos a 2005-ös versenyével. A központ ezúttal is Leon városában lesz. A legnagyobb újítást egy szuperspeciális szakasz beiktatása jelenti Leon mellett, amit sötétben rendeznek meg szombaton. A verseny Leontól északra és keletre zajlik majd, s az első két napon két azonos hurkot tesz meg a mezőny. A Mexikó Rali teljes hossza 1002.47 kilométer, 17 gyorsasági szakasszal, melyek összesen 359,54 kilométert tesznek ki.

A világbajnokság állása a Svéd rali után:

Pilóták:

1. M. Grönholm 20 pont
2. S. Loeb 16 pont
3. T. Gardemeister 6 pont
D. Carlsson 6 pont
5. M. Stohl 5 pont
G. Galli 5 pont
7. S. Sarrazin 4 pont
T. Radström 4 pont
9. C. Atkinson 3 pont
K. Katajamaki 3 pont

Konstruktőrök:

1. Ford 26 pont
2. Kronos Citroën 24 pont
3. OMV Peugeot Norway 10 pont
4. Subaru 8 pont
5. Stobart VK M-SP. 7 pont
6. Red Bull Skoda 3 pont

(Forrás: Amber PR)