Koenigsegg CCX – 395 km/h+ 1

Koenigsegg CCX - 395 km/h+

A cég, a “jót ne bántsd” elv alapján meghagyta az alapokat, a vázat és a hajtást, amire új karosszériát és megújult motort építettek. A karbon és kevlár felhasználásával készült új modell hasonlít ugyan a CCR-re, de Koenigsegg CCX, teljesen önálló egyéniség. Nagyobbra vették szinte az összes légnyílást a kocsin, aminek köszönhetően jelentősen javult a jármű hűtése. Az első kerekek mögött hasonló megfontolásból új nyílást szabtak., az utasok számára pedig a csomagtértetőn nyitott nyílás juttat több frisslevegőt.

Fontos szempont volt, hogy eddig nem lehetett az Egyesült Államokban forgalmazni a kocsit, az új modellt viszont már az ottani gazdagok is megvehetik. A kocsi teljesíti a biztonsági és egyéb előírásokat is, az új első részt például úgy alakították át, hogy az amerikai szabályoknak megfelelő új lámpák is beszerelhetők. Az oldalsó részt a nagyobb leszorító erő érdekében alakították át, ide az orrspoilerhez hasonló küszöb került.

88 milliméterrel lett hosszabb a CCR-nél a kocsi, amire azért volt szükség, hogy a jármű teljesíteni tudja az USA hátulról történő ütközésre vonatkozó szabályát. A CCX motorházteteje már átlátszó anyagból készül, így álló helyzetben bárki megcsodálhatja a Koenigsegg erőművet.

Annak ellenére, hogy a kocsi legmagasabb pontja mindössze 1,12 méterre van a talajtól a cég ígérete szerint a CCX a legtágasabb szupersportkocsi a piacon. Ehhez 50 milliméterrel megnövelték a fejteret a kocsiban. A Sparcoval összefogva tesztpilótájuk, Loris Bicocchi tapasztalatait felhasználva új sportüléseket fejlesztettek a CCX számára. Ebben a modellben a karbonvázra épülő ülés teljes első felületét kipárnázták és a háttámla dőlésszöge is állítható.

Könnyű de erős. Ez egyaránt igaz a CCX fékjeire és felnijeire is. A féktárcsák ugyanis kerámiából készültek, elöl 380, hátul 362 milliméteres méretben, ezzel két kilót spórolnak kerekenként. Ezekkel 31 méter alatt lehet 100 km/óráról állóra fékezni a kocsit. Igazán különlegesek a felnik is, amik szintén karbonból készültek, elöl 19, hátul 20 colos méretben. Darabonként 3 kilogrammal könnyebbek, mint a korábbi magnéziumötvözetből készült keréktárcsák. Ezekre elöl 255/35-ös hátul 335/30-as gumik kerülnek.

Igazi versenytechnika rejtőzik a kocsi agyában, a CCX-et ugyanis teljesen digitális, intelligens biztosítékokkal és relékkel szerelték fel. Ez azt jelenti, hogy fizikailag nincsenek relék és biztosítékok.

Bár a motor a CCX-ben is ugyanaz ,mint a CCR-ben, de átdolgozták, hogy az amerikában szokványos 91-es oktánú benzinnel is működjön, illetve, hogy teljesítse a Californiában életben lévő szigorú emissziós normákat. Hasonló okokból, az Egyesült Államokban hivatalosan nem lehet forgalomban Ferrari Enzo, mert az nem felel meg ezeknek a szabályoknak. Eddig kettő darab kapott mégis rendszámot, azokat is csak kiállítási, bemutató autóként lehet használni.

A szabályok teljesítéséhez új hengerfejet, befecskendező rendszert, vezérműtengelyt, vezérlő számítógépet terveztek, de átalakult a teljes szívó és kipufogó oldal is, különös hangsúllyal a katalizátorokra. Az új, tisztább motor az első ami speciálisan a Koenigsegg számára készül, ezért a blokk mindkét oldalába belemarták a cég nevét.

A lényeg azonban változatlan, a 4,7 literes V8-ast két Rotrex centrifugális kompresszor lélegezteti, 806 lóerőt sajtolva ki belőle. A motor különlegessége, hogy a motoroknál alkalmazott Ram Air légbevezetési technikát sikerült az ülések mögötti karosszéria púpok között is kivitelezni. A motor legnagyobb nyomatéka 920 newtonméter 5700-as fordulatszámnál, ami hatfokozatú szekvenciális váltón és önzáró differenciálművön halad keresztül.

Így nem is meglepő, hogy a CCX is hozza a kötelezőt és képes 3,2 másodperc alatt átlépni a 100 km/órás sebességet. A negyed mérföldes távot (400m) 9,9 másodperc alatt tudja le a kocsi, a célszalagot pedig 235 km/órával szakítja át. Az autó végsebessége valahol 395 km/óra felett van.

Az autó ára nettó 458 ezer euró (116 millió forint), amit az adók további 50 ezerrel emelnek meg, az USA-ban 600 ezer dolláros (127 millió forint) áron lehet hozzájutni a kocsihoz. Ehhez a rendelésnél az ár negyedét kell átutalni, majd a fennmaradó összeget a szállítás előtt két héttel.