Nike cipőből készül az új Mazda
Nike cipőből készül az új Mazda

Nike cipőből készül az új Mazda

Nike cipőből készül az új Mazda

Nike cipőből készül az új Mazda
3+1 üléses utasteret rejt a klasszikus sportkocsi forma
Amig a balodalon egy, addig a jobb oldalon két ajtón lehet beszállni
2.0 literes motor, hatfokozatú kéziváltó és hátsókerékhajtás kerülta Kaburába
Nike cipőből készül az új Mazda 22
Nike cipőből készül az új Mazda 23
Nike cipőből készül az új Mazda 24
Nike cipőből készül az új Mazda 25
Nike cipőből készül az új Mazda 26
Nike cipőből készül az új Mazda 27
Nike cipőből készül az új Mazda 28
Nike cipőből készül az új Mazda 29
Nike cipőből készül az új Mazda 30
Nike cipőből készül az új Mazda 31
Nike cipőből készül az új Mazda 32
Fotó megosztása:
Kabura néven izgalmas sportkupét mutatott be a Mazda. Az autó neve a csata kezdetén kilőtt első jelzőnyílra utal. Oldalról hagyományos sportkocsiformát mutat a Kabura, ám felülről illetve szemből azonnal látszanak a masszív sárvédőívek. Ezek hasonlítanak ugyan az RX-8 hasonló elemeihez, de sokkal öblösebbek, látványosabbak. A tanulmány számos MX-5 részlet felhasználásával készült, fő méretei a Mazda MX-5 és az RX-8 közé esnek.

A szélvédő és a tető első fele egy folytonos üvegfelület, ezzel az utastér jóval tágasabbnak tűnik. Az üveg fej feletti részének sötétedése állítható, a vezető egy kapcsolóval változtathatja a tető fényáteresztő képességét. Üvegtető jut azonban a hátsó utasok fölé is. A B-oszlop mögött felül egy alaphelyzetben sík üvegpanel van, amit elektromos motor nyit és zár a repülőgépek fékszárnyához hasonlóan.

Ez háromféle célt szolgál: tető-légterelőként leszórítőerőt termel, eltéríti a légáramot a belső tértől, valamint nagymértékben megnöveli a hátsó utasok fejterét is. A panelbe napelemet építettek, amely segít a belső hőmérséklet szabályzásában és az akkumulátor töltésében is.

Bár elsőre nem látszik, de a Kabura nem kétajtós kupé, hanem három ajtaja van. A könnyebb beszállás érdekében a jobb oldalon egy kiegészítő ajtót is kialakítottak az első mögött. Ha az első ajtó nyitva van, gombnyomásra a második ajtó is hátrasiklik az útból. Ez a kialakítás nem véletlen, a Kabura ugyanis nem 2+2, hanem 3+1 üléses elrendezéssel készült.

Az autóban nincs kesztyűtartó és a műszerfalat is a lehető legkisebbre tervezték, így az első utasülést a vezetőénél mintegy 15 centiméterrel előrébb tudták helyezni. A jobb első ülés mögötti második utas így nagyjából ugyanakkora láb- és fejteret kap, mint elöl. A Kabura belső tere újrahasznosított bőr alapanyagából készült. A hulladék legnagyobb része itt a Nike márkájú sportcipők gyártásából származik. Az SSI bőr őrleménye minden színben festhető és nyomtatható.

Kétliteres dupla vezérműtengelyes motor van az orrban, amely hatfokozatú manuális váltón keresztül kapcsolódik a hátsó differenciálműhöz. Elöl 19, hátul 20 colos felniket illetve 245/35 R19 és 245/35 R 20-as gumikat kapott a kocsi.

“Ha a Kabura design-tanulmány sorozatgyártásba kerülne, valószínűleg sokkal inkább önálló termékként, semmint egy meglévő modellsorozat kiterjesztéseként jelenne meg.” – derül ki a sajtóanyagból, azaz nem az MX-5 kupé, sokkal inkább az RX-7 utódját sejthetjük benne.