Astra motor Pontiac-ba
Astra motor Pontiac-ba

Astra motor Pontiac-ba

Astra motor Pontiac-ba

Astra motor Pontiac-ba
A 260 lóerő és 343 newtonméter elég, hogy igazán gyors legyen a roadster
130 lóerős literteljesítménnyel bír a 2,0 literes motor
Két krómozott kipufogóvég jelzi, hogy ez GXP változat
Astra motor Pontiac-ba 18
Astra motor Pontiac-ba 19
Astra motor Pontiac-ba 20
Astra motor Pontiac-ba 21
Astra motor Pontiac-ba 22
Astra motor Pontiac-ba 23
Astra motor Pontiac-ba 24
Fotó megosztása:
2002-ben a Los Angeles-i Autókiállításon leplezték le a Pontiac klasszikus vonalvezetésű roadsterét, melyből akkor 41 perc alatt eladták az első 1000 darabot. Idén ugyancsak az angyalok városában mutatják be a modell erősebb, 2007-es változatát.

A Solstice GXP 47 százalékkal erősebb lesz a jelenlegi 2.4-es, 177 lóerős motorral szerelt modellnél. Az új változat orrába az Opelnél is használt kétliteres turbófeltöltéses erőforrás kerül, kissé átdolgozva. Ennek teljesítménye 260 lóerő lesz, maximális forgatónyomatéka pedig 343 newtonméter, amivel a legnagyobb literteljesítményű Ecotec erőforrás lett.

A motor – a mai kor szellemének megfelelően – folyamatosan változó vezérlésű szívó- és kipufogószelepeket és közvetlen-befecskendezést kapott. 5,5 másodperc elég ahhoz, hogy a kétüléses jármű elérje a 100 km/órát, ezt a manuális és az automata váltós változat is tudja. Mind a kézi, mind az automata modell ötsebességes és természetesen a hátsó kerekeket hajtja, ahová önzáró differenciálmű került. Emellett azonban a sportosra hangolt futómű is a száguldást támogatja.

Külsőleg is módosul kissé a GXP az alapváltozathoz képest, ami elsősorban a 18 colos felniken látható, amelyekre 245/45 abroncsok kerülnek. Az autóval az egyre erősödő európai és japán konkurencia modelljeinek, a Honda S2000-nek, BMW Z4-nek, Porsche Boxsternek és a Nissan 350Z-nek állítanak ellenfelet.