Tapasztalt és újonc versenyzők egyaránt vannak a 2006-os Dakaron induló magyar különítmény résztvevői között. Összesen 24-en neveztek a versenyre a magyarok közül, az öt autós, három kamionos egység mellett, négy motoros és egy quados pilóta is rajthoz áll.

Szalay Balázs már igen tapasztaltnak számít a Dakart illetően, hiszen most nyolcadszor vág neki a sivatagnak. Az Opel Frontérában Bunkoczi László lesz a navigátora, akivel az utóbbi két évben indult, mindkét alkalommal sikerült célba érniük. Szalayék tavaly az abszolút 21. helyen zártak.

Palik László és Darázsi Gábor ezúttal is a Nissan Pick Up-pal áll rajthoz, de minek is váltanának, hiszen tavaly az eddigi legjobb magyar eredményt elérve tizennyolcadikként zárták a Dakart. Sőt idén a világkupa futamokon is jól teljesítettek, előbb nyáron szereztek pontot, majd októberben a tavalyi teljesítményüket megfejelve, másodikak lettek a Fáraó Ralin, ami a szakág legjobb magyar eredménye.

Ott lesz a versenyen a másik Nissanos csapat, a Kis Sándor Czeglédi Péter duó is, akik szintén a világkupa futamain készültek a legnehezebb tereprali versenyre. Idénre már teljesen kiforrott a Pick Up, amely tavaly még a fejlesztés stádiumában volt, így a 2005-ös 41. hely után, idén jobb eredményre esélyes a páros. Ahogy korábban, idén is a dél-afrikai Carnical City Ralival zárta a felkészülést a páros, ahol a gyári Nissan csapat meghívására vettek részt, csapattársaik pedig Giniel de Villiers és Alfie Cox voltak.

Az autósok közül talán Liszi Lászlónak volt tavaly a legnehezebb dolga, aki rendre sötétben teljesítette a kiírt szakaszok második felét. Ám ennek ellenére célba ért a Dakaron és a szinte széria Pajeroval hatvanhatodikként fejezte azt be. Idén új navigátorral, Tóth Dénessel vág neki, aki még nem járt a Dakaron, de hazai versenyeken már versenyeztek együtt. Változtattak a Mitsubishin is, amely az utóbbi évben sokkal versenyautósabb lett.

Az autósok között új résztvevőt is üdvözölhetünk Kristóf Márton és Hujber Imre személyében, akik egy Bowlerrel indulnak. Ezzel a különleges típussal versenyzett korábban Palik László is, az autó Angliában készül, főleg Land Rover alkatrészek felhasználásával. A páros, évek óta versenyez a hazai terep-rallye szakágban.

Ezúttal három kamionos trió nevezett a versenyre, melyek közül a tavalyi kettő ezúttal is az autósokat segíti, míg a harmadik “csak” versenyezni megy a sivatagba. Szalayék segítője a Darázsi Zsolt, Rack György és Szalai Norbert trió lesz. Tagai Róbert ezúttal nem navigálhat, mert egy korábbi balest miatt megsérült a gerince, de helyettese sem lesz elveszett a sivatagban, hiszen Liszi mellett tavaly már járt ott. Remélhetőleg kevés gondja lesz Szalayéknak és akkor a tavalyi kitűnő eredményeknél is jobbat mehetnek.

Palikék és Kisék hátvédje a Szaller Zoltán, Laklóth Aladár, Csitári Tibor által irányított szervizkamion lesz. A pilóta mellett idén új navigátor ül, ám Laklóth Aladár sem teljesen újonc, korábban még Szalay mellett autózott a sivatagban. Tavaly a 30. helyen zártak a kamionok között.

Másfél évvel ezelőtt kezdte meg a felkészülést a Flex Dakar Team, ám tavaly még nem fogadták el a nevezésüket. Idén viszont már ők is ott lesznek a Dakaron. Szobi Balázs-pilóta, Jobbágy Ákos-navigátor, Éder Attila-konstruktőr egy MAN versenykamionnal vág neki a távnak. Céljuk egyértelműen a célba érés.

Igen szép számmal, egészen pontosan öten vágnak neki a több mint 9000 kilométeres távnak motorral a magyarok közül. Varga Ákos tavaly 27. helyen végzett, ami kitűnő egy újonctól. Idén a Szalay Dakar Team tagjaként indul, amivel még jobb eredményre lehet képes.
Tavaly nem sikerült célba érnie Hermann Henriknek és Szilvási Péternek, de idén újra megpróbálják. Hozzájuk csatlakoznak az újoncok, az enduro bajnok Kátai Péter, és a quaddal versenyző Greff Róbert.