Az új Saab 9-5 Aero lesz az első csúcskategóriás modell, ami benzinnel és alkohollal is üzemel. A 2.3 literes, turbófeltöltős, bio-etanollal táplált motor húsz százalékkal nagyobb teljesítményt és huszonöt százalékkal nagyobb forgatónyomatékot kínál, mint hagyományos üzemanyaggal működő testvére. A gyári motor 260 lóerejével és 350 newtonméterével szemben az etanollal hajtott változat 310 lóerővel és 440 Nm-es forgatónyomatékkal örvendezteti meg a vezetőt. Persze nem feltétlenül szükséges alkohollal autózni, ha nem áll rendelkezésre etanol, akkor benzinnel is gond nélkül üzemel az autó. Erről a beépített elektronika gondoskodik, ami mindig az éppen használt üzemanyagnak optimális módon állítja be a gyújtást.

Üzemanyagként az E85-nek keresztelt, benzin és etanol keverékét használják. Ez 85 százalékban alkoholt és tizenöt százalék benzint tartalmaz. Benzinre a jobb hidegindítás miatt van szükség, bár néhány Dél-Amerikai országban tisztán alkoholt használnak üzemanyagként.

Az E85 nevű üzemanyag-keverék 104-es oktánszáma jóval magasabb, mint a kereskedelmi forgalomban kapható benzineké, így jóval nagyobb teljesítmény érhető el vele anélkül, hogy a motor kopogni, csörögni kezdene. Nem kell nagymértékben átalakítani a motort, mindössze ellenállóbb szelepek és a szelepfészkek, valamint alkoholtűrő üzemanyagcsövek, tartályok beszerelésére van szükség.

Európában a Saab az első, aki bio-etanollal is működő autót dobott piacra. Nagy sikere volt a már idén nyártól kapható 9-5t modellnek is, ami szintén erősebbé vált a széria kivitelhez képest. A detroit-i bemutatóval nyilván az amerikai piac meghódítása a cél, hiszen az ország közép-nyugati táján már egyre gyakoribbak a főként kukoricából készített alkohollal üzemelő járművek.

A nagyobb vezetési élmény és a jobb gyorsulás mellett a globális felmelegedésért nagymértékben felelős széndioxid kibocsátása is jóval kedvezőbb ennél a modellnél, mert az alkohol alapanyagaként szolgáló cukornád illetve kukorica, a növekedése során nagy mennyiségű légköri széndioxidot köt meg. Így az alkohol elégetésekor, csak a korábban már megkötött mennyiség jut vissza a levegőbe.