1998-ban történelmet írt a BMW, amikor a nürburgringi 24 órás versenyre egy 2.0 literes dízelmotorral felszerelt 3-as limuzint is benevezett. Az autó az addigi legjobb dízelmotoros versenyeredményt elérve megnyerte a futamot.

A siker kulcsa a remek aerodinamika és a jól beállított futómű mellett a dizelmotor kisebb fogyasztása volt, amellett, hogy a nagy nyomaték miatt az autó nem volt lassabb benzines társainál. Elképzelhető, hogy ezt szeretné megismételni a BMW a jövőben, miután 2006-ban ismét bemutat egy dízelmotoros versenyautót.

Egyelőre semmilyen információt nem adtak ki az autóról, csak annak hivatalos fotóit, ám a nevéből sok minden kiderül. A BMW 120d Kundensport, a bajorok 2.0 literes, négyhengeres dízelmotorját kapja és azt, ahogy a WTCC versenyautót, ezt is meg lehet vásárolni a BMW Motorsporttól.

Vélhetően az autó utcai 163 lóerős teljesítménye nem maradt érintetlen, hiszen a tuningcégek már a motorvezérlés átírásával 200 lóerőt kínálnak, a gyárnak pedig ennél jóval komolyabb lehetőségei vannak.

Az autó látványa önmagért beszél, egyértelmű, hogy nem egy utcai autót alakítottak versenyautóvá, hanem komplett új modell született. Ezt támasztják alá az erőteljesen kiszélesített sárvédők, amelyek alatt vélhetően jócskán kiszélesített futómű lapul.

Nem ez lesz az első dízel versenyautó 1998-óta a BMW-nél, hiszen az utóbbi években a Dakaron feltűnt BMW X5-ösben is dízelmotor dohogott. Nem is akármilyen, a gyár ugyanis ott tesztelte a 3.0 literes, kétturbós motorját.