Romlottak a Toyota eredményei két minőségi felmérésben. A J. D. Power által készített vevőelégedettségi listán a másodikról a 4-ik helyre esett vissza a japán gyár, míg az angol What Car autós magazinnál az első ötből is kicsúszott. A J. D. Power kutatói 3 évesnél nem régebbi autók tulajdonosát kérdezték meg Amerikában autójukról.

Ennek természetesen nem túlzottan örülnek a Toyota vezetésében, ezért meghirdetik a “vissza az alapokhoz” programot. Ennek keretében szeretnék elérni, hogy a márkanév hallatán továbbra is mindenkinek a kiváló minőség és a megbízhatóság jusson az eszébe. Jövőre Angliában megkezdi működését az új oktatóközpont, aminek munkájától az autók minőségi javulását várják.

Érdekes, hogy a szintén Toyota által gyártott Lexus, irigylésre méltó módon tizenegy éve vezeti a J. D. Power ügyfélelégedettségi és öt éve a megbízhatósági listát.

A minőség romlásának hátterében az állhat, hogy a Toyota az utóbbi időben igyekszik a világ legnagyobb autógyártójává válni. A legnagyobb autógyárak sorában a Toyota már korábban átvette a második helyet a Fordtól, és jó esélye van arra, hogy hamarosan megelőzze a jelenleg vezető General Motors-t is. A Toyota felhagy a kevésbé keresett, kis darabszámban gyártott autók gyártásával, mint például az MR2-es roadster, és a Celica kupé. Helyettük a népszerűbb modellek eladásának növelésére koncentrálnak.