Jelenleg háromféle motorral kaphatók a Kia Sportage modellek. A négy és hathengeres benzines mellett az autó dízelmotorral is választható. Ahogy az várható volt, utóbbit kedvelik leginkább Európában.

A 113 lóerős motor azonban csak visszafogott közlekedésre elegendő, hiába az 1800-2500-as fordulatszám közötti 245 newtonméteres nyomaték. Nálunk ennél többet igényelnek a vevők, így Koreában a Hyundaijal közösen kissé átdolgozták a motort.

A változó geometriájú turbófeltöltőnek és az áthangolt motorvezérlésnek köszönhetőn a kétliteres blokk teljesítménye 140 lóerőre nőtt. A motor maximális forgatónyomatéka ezalatt 305 newtonméterig emelkedett. A 2.0 CRDi VGT motorhoz a jobb emisszió érdekében részecskeszűrőt is kapcsoltak.

Szériában hatfokozatú sebességváltóval készülnek az új dízelek, melyek gyártása januárban indul. Az átalakított négyhengeres nem csak a Sportage-be, de testvérautójába, a Hyundai Tucsonba és a Hyundai Sonata-ba is bekerül.