India nemrég vonta magára a világ autógyárainak figyelmét. Az általánosnak hitt szegénység mellett már ott is egyre nagyobb igény van megfizethető autókra. A nemrég bemutatott négyajtós, középkategóriás Ford Fiesta három benzines, és egy dízel erőforrással is megvásárolható, amelyek mind teljesítik az Euro 4-es normát.

Kedvező árával és a messzemenőkig az indiai igényekre szabott részleteivel próbál a gyár minél nagyobb szeletet kikanyarítani az ország autópiacából.

Már ránézésre sem nagyon hasonlít európai testvérére a Ford autója. Nagyobbnak, masszívabbnak tűnik, ami nem csak a látszat műve. Futóművét a rossz minőségű utakra hangolták, jól viseli a nagyobb rázkódásokat, ütéseket és még a kisebb gázlókkal is boldogul, így monszun idején sem kell otthon hagyni az autót.

Indiában számtalan veszély leselkedik az utakon, különféle kóbor állatok formájában is. Hogy egy kisebb állattal történő ütközés után se kelljen az autót magára hagyni, a hűtőfolyadék elvesztése miatt, megerősítették a Fiesta elejét is.

Mivel India lakossága etnikailag igen sokszínű, külön figyelmet fordítottak a helyi szokások maximális kielégítésére. A belső tér magassága a turbánban vezetést is lehetővé teszi, a műszerfalra pedig külön polcok kerültek, ahol a sokféle vallási jelképnek is jut hely.

Az indiai autópiacban rejlő óriási lehetőségekre jellemző, hogy jövőre a Ford India tervei között a 2005-ös eladások megduplázása szerepel, 50.000 gépkocsi értékesítése a cél.