Nem újdonság, hogy a Peugeot és a Citroën az év végén távozik a Rali Világbajnokságból, előbbi hosszabb, utóbbi egyetlen évre. Ám most a Mitsubishi is hivatalosan bejelentette, hogy 2006-tól nem kíván részt venni a sorozat versenyein.

Az indoklásból egyértelműen látszik, hogy a japán gyár vezetői nem látják kifizetődőnek a ralit, és inkább az autógyár hagyományos problémáinak megoldására fókuszálnak. A közlemény szerint 2007-re lezáródhat a cég felfrissítése, így 2008-ra tervezik a visszatérést.

Emellett biztossá vált a korábbi információ is, mely szerint a Skoda sem gyári csapattal lesz jelen. Hét év után távoznak a rali porondról. Itt öröm az ürömben, hogy három Fabia WRC is jelen lehet privát színekben a VB-n.

Az egyik csapatot a korábbi Skodás pilóta, Armin Schwarz, és az osztrák bajnok Raimund Bauschlager hozták létre, a Red Bull támogatásával. Ők két autóval neveztek, egyik versenyzőjük az osztrák Andreas Aigner lesz, de a másik autó pilótáját még nem nevezték meg. Az egyik pályázó Francois Duval.

Jan Kopeckynek – aki szintén a Skodánál versenyzett- jut egy 2005-ös Fabia, ő szintén több VB futamon rajthoz áll. A most létrehozott második vonalas VB feltétele, hogy legalább tíz futamon álljon rajthoz a csapat, ebben akarnak részt venni a skodás versenyzők. Mindkét csapat gyári támogatást kap, illetve a Skoda a nemzeti bajnokságokra is nagyobb hangsúlyt fektet a jövőben.

Ezzel jövőre a Ford és Subaru küzdhet meg a világbajnokság konstruktőri címéért, ami gyakorlatilag nevetségessé teszi annak értékét. Az egyéni bajnoki cím már nyitottabb, hiszen Sébastien Loeb bár elvileg privát színekben indul, a gyári támogatás itt is biztosított. A francia világbajnok továbbra is a Citroën csapattal teszteli versenyautóját, akár a gyári pilóták.