Egy évvel azután, hogy idén januárban bemutatták az MX-Crossport szabadidőautót, jövő januárban a Detroiti Autószalonon leleplezik a sorozatgyártású változatot.

Ahogy a korábbi Mazda tanulmányautók esetében, ezúttal sem változtattak drasztikusan a formákon. Csak a tanulmányautókra jellemző, hivalkodó elemeket cserélték szolidabbra. A CX-7 névre keresztelt jármű, bár szabadidőautó, formájában az RX-8 sportkupé vonalait tükrözi.

Az ötüléses utastérben is a tanulmányautót követték a tervezők, így megmaradt a műszerfal alfás kialakítása. A váltókar a sportkocsikra jellemzően magasra, a kormány mellé kerül majd. Alapesetben egy méter hosszú illetve 821 literes a CX-7 csomagtartója, ami a hátsó ülés lehajtásával 1642 literig bővíthető.

Elsőként egy négyhengeres benzinmotorral mutatkozik be az autó. A Mazda6 MPS-ben bemutatott 2,3 literes turbós erőforrás itt valamivel gyengébb, 244 lóerős. A legnagyobb nyomaték 350 newtonméter, a váltó hatfokozatú automata.

Ezt a változatot az amerikai piacra szánja a japán cég, az európai modellt a jövő év második felében ismerhetjük meg. A hazai bemutató 2007 elején várható. A motorkínálatról nincs információnk, de valószínűnek tűnik, hogy a CX-7 dízelmotorral is elérhető lesz.

Választhatnak a vevők a hagyományos elsőkerék-hajtású változat, illetve a Mazda aktív nyomatékelosztású erőátvitelével felszerelt típus közül. Utóbbinál a számítógép az útviszonyoknak megfelelően legfeljebb a nyomaték legfeljebb 50 százalékát juttatja a hátsó kerekekhez.

Várhatóan mégsem a CX-7 lesz a legizgalmasabb Mazda Detroitban, mert a cég Kabura néven egy sportkocsi tanulmányt is kiállít. A kaliforniai Mazda formatervező központban készült autó a harmadik Mazda tanulmány az utóbbi öt hónapban a Sassou és a Senku
után.

Ezek a Mazda új designvonulatát jelzik, ami a jövőben megjelenő modelleken lesz látható. Amíg a Sassou-ban a Mazda2 utódját fedezhetjük fel, addig a Kabura nagy valószínűséggel az RX-7 utódja lehetne. Egy ideje olyan hírek jelentek meg, hogy az RX-8
mellett egy hagyományos sportkupét is szeretne a Mazda.

A hátsókerék hajtású kupé a Kabura-ya-ról kapta nevét, ami egy jelző nyíl. A japánoknál a csata előtt a különleges hangú vessző kiröppentésével jelezték, hogy indul a támadás.