Egy eddig kihasználatlan energiaforrás, a kipufogógáz hőenergiája hasznosul az új megoldással, amely leginkább a régi gőzgépek működési elvére hasonlít.

A motorból távozó, magas hőmérsékletű gázokkal folyadékot melegítenek, ami nagynyomású gőzként végez munkát. Egy speciális, a motor főtengelyéhez kapcsolódó munkahenger mozgatásával hajtja a gőz a járművet. Innen az energiáját vesztett és közben újra folyékony halmazállapotúvá vált anyag visszakerül a körfolyamat elejére.

Ezzel a megoldással a másként kárba vesző hőenergia nyolcvan százaléka visszanyerhető, és használatával egyetlen csepp üzemanyaggal sem fogyaszt többet az autó, a megnövekedett teljesítmény ellenére.

Használata közben mintegy tizenöt százalékos hatásfok növekedés érhető el, ami egy középkategóriás autónál 1,5 liter benzin megtakarítást is jelenthet, ezenfelül az 1,8 literes, négyhengeres BMW-nél 14 lóerő és 20 newtonméter többlethez jutottak a “gőzgép” beépítésével.

Jelenleg a berendezés egyszerűsítése, méretének csökkentése áll a fejlesztés középpontjában, bár a “gőzgép” már jelenleg is elfér egy 3-as BMW-ben. Ha a mérnökök sikerrel járnak, tíz éven belül a szerkezet sorozatgyártása is elképzelhető.