A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke nem csak a Forma-1-nél harcol a biztonság növeléséért, de a közúti autóknál is javulást szeretne elérni. Az Auto Motor Und Sport című lapnak adott interjújában így beszélt a jövőről: “Ha előretekintünk 2010-re, akkor nem elég, ha az új autók 95 százalékában lesz ESP, hanem egy törvényi rendeletre kell gondolnunk, ami kötelezővé teszi az alkalmazását.”

“Az nem elfogadható, hogy ma Európában a kisautók 90 százalékát nem szerelik fel menetstabilizáló elektronikával, hogy vannak olyan autógyártók, amelyek még opcióként sem kínálnak ESP-t az európai piacra szánt modelljükhöz.” – tette hozzá. Az FIA elnöke kiemelte, hogy például a Toyota Aygo-t sem lehet a védelmi rendszerrel megvenni.

Évente 1400-zal kevesebben halnának meg autóbalesetben, ha az autók 95 százalékát felszerelnék ESP-vel Európában – véli Mosley. A szakember nincs egyedül ötletével, a német közlekedési miniszter, Manfred Stolpe, korábban szintén felszólította az autógyártókat, hogy adják szériában az ESP-t.