A Mercedes gondozásmentes részecskeszűrő rendszere nem igényel különféle üzemanyag-adalékokat és a motorvezérlő elektronikát sem kell módosítani. Átalakítás közben a Mercedes C- és E-osztály négyhengeres dízelmotoros modelljeiből a standard katalizátort kiszerelik és újrahasznosítják. Helyére egy közös házban elhelyezett dupla katalizátor kerül. Ezek közül az egyik a gáz halmazállapotú szennyezőanyagokat oxidálja, míg a másik a szilárd koromrészecskék kiszűréséért és elégetéséért felelős.

Ennek eredményeképpen a kibocsátott koromrészecskék mennyisége akár negyven százalékkal is az Euro 4-es határérték alatt maradhat. Az átalakítást hamarosan a gyár minden európai márkaszervizében elvégzik, átszámítva 300 000 forint körüli összegért.

Németországban adókedvezményekkel ösztönzik az autósokat az utólagosan beszerelhető részecskeszűrő beépítésére, hazánkban azonban egyelőre semmilyen kedvezmény nem jár a használatukért.