A magyar autótulajdonosoknak több, mint 25 százaléka tervezte novemberben, hogy lecseréli kötelező felelősségbiztosításának szolgáltatóját – derül ki a TNS Hungary kutatásából. Az autósok átlagosan 7-8000 forint éves szintű megtakarításnál érezték úgy, hogy a váltás megéri a számukra. A legkedvezőbb lehetőségekről a váltani kívánók leginkább az interneten, illetve barátokon, ismerősökön keresztül érdeklődtek.

A TNS Hungary piackutató vállalat novemberben, a biztosítóváltás hónapjában, egy reprezentatív mintavételű kutatás során háromszáz 18 éves és idősebb, magyar állampolgárt kérdezett a kötelező felelősségbiztosítások kapcsán.

A megkérdezettek több mint 25 százaléka novemberben tervezte, vagy már meg is lépte a biztosítóváltást. Többségük legfőbb okként az ezáltal elérhető megtakarítást emelte ki. Átlagosan 7-8000 forint éves szintű megtakarításnál érezték úgy az autótulajdonosok, hogy megéri biztosítót váltani, de 25 százalék már 3000 forintos spórolást is meggondolandónak tartott.

Többen tervezték, mint tették

Magyari Ildikó, a TNS Hungary Kft. pénzügyi kutatásainak vezetője a kutatási eredményeket kiegészítve elmondta: “Bár 25 százalék tervezte a váltást a kutatás felmérésének időpontjában, november közepéig még csak kevesen cselekedtek. Ebből csak arra a következtetésre érdemes jutni, hogy az autótulajdonosok többsége egyszerűen az utolsó pillanatig halogatja a váltást. Az átjelentkezések számának komoly növekedésére az éves szintű megtakarítási elvárások és a lehetőségek együttes vizsgálata adhat választ.”

A kutató szerint több elemzés is foglalkozott azzal, hogy mekkora megtakarítást érhetnek az idén szolgáltatót váltók. A Netrisk.hu rendszerében például 6000 forint feletti megtakarításra számíthat a gépjármű-tulajdonosok 62 százaléka. Ezt az eredményt összehasonlítva a TNS Hungary kutatásának adataival, mely szerint a válaszadók 52 százaléka érdemesnek tartja a váltást legalább 6000 forint éves szintű megtakarításnál, a várakozásoknak megfelelően jelentős ügyfélcserélődésre számíthatnak a társaságok – összegzi az eredményeket Magyari Ildikó.

Az internetben még vannak tartalékok

A kutatás során megkérdezett autósok több mint 43 százaléka az interneten tájékozódott, 25 százalékuk ismeretségi körük tapasztalataira helyezte a hangsúlyt, míg nem egészen 20 százalékuk személyesen kereste fel a biztosítótársaságokat. Az új szerződések megkötésére ezzel szemben viszonylag kevesen (9,6 százalék) vették igénybe online alkuszok segítségét.

Ebből arra lehet következtetni, hogy az online alkuszokon keresztül szerződők száma jelenleg elmarad a személyes ügyintézést választóktól (53 százalék), és az érdeklődők nagy arányát tekintve is alacsonynak mondható. Ugyanakkor az internetet jelenleg csak információforrásként használók a jövő potenciális szerződői lehetnek, akár alkuszokon, akár a társaságok saját oldalain keresztül.

A jelentős potenciál kihasználhatóságának egyik fontos kérdése lehet, hogy a társaságok által idén kínált úgynevezett “online kedvezmény”, mely a biztosítók saját irodáiban nem volt elérhető, beváltotta-e a hozzá fűzött reményeket,írja a FigyelőNet.