Bár a Peugeot 1007-es idén mutatkozott be, ám ennek ellenére nem kapta meg a már korábban kifejlesztett 16 szelepes 1,4-es motort, ami már a 206-os és 307-es modellekhez kapható volt.

A 2006-os modellévre korrigálták ezt a “hibát”, így a jövőben a Peugeot 1007-esben is szerepel a modernebb motor. A jelenlegi 75 lóerő helyett ezzel már 88 lóerő gyorsítja a kocsit. A két vezérműtengelyes motor nyomatéka 133 newtonméter, szemben a gyengébb 111-ével.

Az új motorral a manuális váltóval szerelt 1007-es 13,6 másodperc alatt gyorsul 0-ról százra, ami két másodperces javulást jelent. A 88 lovas változat végsebessége 171 km/óra, szemben a 75 lóerős 165-ös tempójával. Ez a motor is kapható lesz a 2-Tronic automata váltóval.