Tíz éve mutatták be a jelenlegi Sprintert, amely a Volkswagennel közös fejlesztésben készült. Az autóból azóta majd 1,3 millió darabot gyártottak. Hasonló felállásban született meg a 2006-tól kapható új Mercedes áruszállító is, bár külsőleg ezúttal jóval kisebb a hasonlóság az új Volkswagen LT és csillagos testvére között.

Háromféle tengelytávval, négy különböző hosszal (5243-7343 mm), illetve háromfajta magassággal készülnek majd a zárt modellek, amelyek raktere 7-17 köbméteres. Persze továbbra is lesznek, alvázas, platós és busz kivitelek is.

A motorkínálat 88 és 184 lóerő közötti teljesítményű négy- és hathengeres dízelmotorokból épül fel, amelyek mindegyike teljesíti az Euro 4-es normát és gyárilag részecskeszűrővel készül. A Sprinter csúcsváltozatát 258 lóerős, valószínűleg 3,5 literes, V6-os benzinmotor jelenti majd.

Továbbra is nagyfokú kényelem és biztonság várja a Sprinterrel dolgozókat. Valamennyi modell négy tárcsafékkel, blokkolásgátlóval (ABS), elektronikus fékerőelosztóval (EBV) és hidraulikus fékasszisztenssel (BAS) kombinált fékrendszert kap.

Mindezek mellett fejet és mellkast védő oldallégzsákok is rendelhetők a vezető és utas oldali, valamint függönylégzsákok mellé. Valamennyi modellváltozat gyárilag megkapja az ESP legújabb változatát, az ADAPTIVE ESP-t. Utóbbi arra is képes, hogy figyelembe vegye a rakomány tömegét, kiszámítsa a jármű súlypontját, és ezen adatok birtokában még pontosabban lássa el a feladatát.

Az új Sprinter szériában elektromos ablakemelőkkel és távirányítású központi zárral készül, amihez a Keyless Entry and Slide rendszer is kapcsolódik. Ez az extra automatikusan reteszeli és oldja az ajtózárakat, valamint nyitja és zárja az oldalsó tolóajtót. Felárért bi xenon fényszórók is rendelhetők a Sprinterbe, amelyek kanyarodó- és kanyarfényt is biztosítanak.